مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: شنا در دریاچه سدها، کانال‌های آبیاری و تأسیسات آبی این استان ممنوع است.

شنا کردن در تاسیسات آبی استان بوشهر ممنوع است

به گزارش قدس انلاین، علی محمدی دوشنبه ۲۹ خرداد در جمع خبرنگاران کرد: همه ساله در ماه‌های گرم سال شاهد حضور شهروندان در حاشیه کانال‌های آبیاری و زهکشی، دریاچه سدها، بندهای انحرافی و دیگر تاسیسات آبی هستیم که با شنا کردن در این تاسیسات، ریسک بالای غرق شدگی را به وجود آورده و در پاره ای از موارد متاسفانه جان خود را از دست می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: همه تاسیسات و سازه های آبی دارای حریم ممنوعه می باشند و بدیهی است که امکان پایش شبانه روزی بیش از ۱۰۰۰کیلومتر شبکه آبیاری و زهکشی، بیش از ۱۰ سد، بند، سامانه انتقال و دیگر ابنیه و تاسیسات آبی وجود ندارد و لذا از مردم تقاضا می‌شود که به منظور جلوگیری از بروز حوادث، از ورود به حریم سازه های مذکور خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر تصریح کرد: آب دریاچه سدها بر خلاف ظاهر آرام، دارای جریان های زیرسطحی و مکش است و تغییرات شدید دمایی لایه‌های مختلف آب، منجر به گرفتگی عضلات و در نهایت غرق شدگی شناگران می‌شود.

وی افزود: شرایط رسوبی دریاچه سدها، وجود ریشه و شاخه درختان و نبود دید کافی و امکان برخورد با اجسام سفت و نوک‌تیز دریاچه سدها را به محل نامناسبی برای شنا تبدیل می‌سازد.

محمدی عنوان کرد: کانال های آبیاری نیز با توجه به حجم زیاد آب با دبی های متفاوت که منجر به ایجاد جریان های قوی می گردد و همچنین شیب تند و لیز بودن دیواره های کانال های آبیاری، این سازه‌ها را به نقاطی کاملا خطرساز و ممنوعه جهت شنا و آبتنی تبدیل ساخته است و در صورت بروز حادثه، امکان امداد رسانی برای امدادگران بسیار دشوار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: اطلاع رسانی نسبت به خطرات و ممنوعیت شنا در تاسیسات آبی از طریق نصب تابلوهای هشدار دهنده و آگاهی بخشی در رسانه ها و فضای مجازی انجام می شود از شهروندان و ساکنین مجاور این تاسیسات خواهشمندیم جهت جلوگیری از بروز حوادث جانی جبران ناپذیر، از هرگونه شنا در تأسیسات آبی، کانال‌ها و دریاچه سدها پرهیز کنند و این امر را به کودکان و فرزندان خود نیز آموزش دهند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.