دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: در بحث بودجه هم اعتباراتی که در سال ۱۴۰۲ توانستیم از دولت بگیریم حدودا ۴ ردیف بود.

هاشمی: بودجه ۸۰۰ میلیاردی کمیته ملی المپیک ابلاغ شد

به گزارش قدس آنلاین، نوزدهمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک امروز سه‌شنبه ۳۰ خردادماه با حضور تمامی اعضا برگزار شد. سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته و سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی هانگژو در پایان نشست امروز با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص خروجی این جلسه گفت: قرار بود قبل از بازی‌های آسیایی جلسه‌ای با اعضای مجمع داشته باشیم و برای انتخاب افرادی که باید در مجمع حضور داشته باشند از جمله ۵ خبره ورزشی، نماینده باشگاه‌داران و سایر عزیزان صحبت می‌کردیم. تاریخ ۱۲ شهریور برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک مشخص شد و علاوه برآن بودجه، برنامه‌های ۱۴۰۲ و مباحثی درخصوص رویدادهای سال جاری هم در جلسه امروز طرح شد. به جز یک عضو که کسالت داشت، همه در جلسه امروز حضور داشتند. گزارش حسابرس هم آماده می‌شود تا تمام موضوعات و منابع و مصارف هم در این گزارش باشد.

در بحث بودجه هم اعتباراتی که در سال ۱۴۰۲ توانستیم از دولت بگیریم حدودا ۴ ردیف بود. حدود ۴۵۰ میلیارد تومان در ردیف اصلی کمک دولت را در فصل ۵ داریم. در بجث هانگژو ۲۰۰ میلیارد از سازمان برنامه بودجه بود که مجلس آن را به ۳۰۰ میلیارد افزایش داد و در بخش عمرانی هم بودجه ۴۰ میلیارد شد. به جز آن ۱۳۰ میلیارد تومان برای کمپ شماره ۲ مصوب شد که می شود ۹۲۰ میلیارد مصوب ولی هنوز دولت ابلاغ نکرده است. در مجموع حدود ۸۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شد.

وی افزود: ۵ شهریور ماه مراسم بزرگ المپین ها را داریم که بسیار مفصل است. المپیکی‌های حال و گذشته همه دعوت می‌شوند. در آن جلسه می‌خواهیم ریاست یا نماینده سازمان جهانی المپین‌ها حاضر شود و ما به آن ملحق شویم. این سازمان مثل انوک و OCA است ولی پایین‌تر از آن‌هاست. ملحق شدن به آن منابع مالی برایمان دارد. برای عضویت در این سازمان با اعضای هیات اجرایی هم صحبت کردیم. تصمیم‌گیری درخصوص نفراتی که در مجمع به عنوان خبره باید حضور داشته باشند به جلسه آینده موکول شد.

هاشمی درباره انتخاب پرچمداران کاروان ایران در بازی‌های آسیایی عنوان کرد: جواد فروغی به عنوان پرچم‌دار مرد کاروان ایران انتخاب شد. کمیته برگزاری بازی‌ها یک پرچم‌دار زن و یک پرچم‌دارمرد خواستند. به همین دلیل ناهید کیانی هم بعد از کسب طلای جهان به عنوان پرچم‌دار زن انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.