مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح گفت: از سال ۱۳۹۶ تا ابتدای امسال بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار سرباز تحت آموزش های مهارت آموزی قرار گرفته و موفق به دریافت گواهینامه پایان دوره شده‌اند.

سردار کمالی خبر داد؛ مهارت آموزی یک میلیون و ۲۰۰ هزار سرباز

سردار "موسی کمالی" در قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه انتظامی کرمانشاه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بیش از ۲۰۰ تدبیر و فرمان را در حوزه سربازی چه در بحث حفظ و نگهداشت و چه در بحث آموزش و توانمندسازی آن ها ابلاغ فرموده اند.

وی ادامه داد: با توجه به همین تاکیدات رهبر معظم انقلاب بود که سال ۱۳۹۶ قرارگاهی برای توانمندسازی سربازان وظیفه تشکیل و عمل به رهنمودها و تدابیر معظم له به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

کمالی با بیان اینکه جوانان این مملکت حدود ۱۷ تا ۲۴ ماه از بهترین دوران عمر خود را در اختیار نیروهای مسلح هستند و خدمت مقدس سربازی را سپری می کنند، تصریح کرد: تا پیش از سال ۱۳۹۶ و تشکیل قرارگاه بیش از ۱۲ میلیون نفر خدمت سربازی خود را انجام دادند، بدون اینکه حرفه یا مهارتی را بیاموزند، درحالیکه اگر به بحث آموزش و مهارت سربازان در طول این سال ها توجه می شد، امروز می توانستیم ادعا کنیم ۱۲ میلیون نیروی ماهر و آموزش دیده داریم، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

وی با بیان اینکه با تشکیل قرارگاه مهارت آموزی قرار شده سربازان در طول دوران خدمت مقدس سربازی حداقل یک مهارت را فرا گیرند، خاطرنشان کرد: قطار مهارت آموزی در ستاد کل نیروهای مسلح به راه افتاده و قرار است تمامی سربازان در این قطار جای گرفته و آموزش های لازم را فرا گیرند.

 کمالی افزود: در طرح مهارت آموزی، سربازان وظیفه دو نوع آموزش را فرا خواهند گرفت که نخستین آن شامل آموزش های عمومی در حوزه های سبک زندگی، کسب و کار، سوادمالی، سواد رسانه ای و امداد و نجات و دومین آن هم آموزش های تخصصی در حوزه ای که علاقه و استعداد آن را دارند، خواهد بود.

وی اظهار کرد: برای این کار با سازمان های مسئول و آموزش دهنده نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته و هزینه این آموزش ها توسط دولت و نیروهای مسلح به آن ها پرداخت شده است، آموزش هایی که بر خلاف برخی ادعاها هیچ بار اضافه‌ای به آن ها تحمیل نکرده است.

وی همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه هایی در سراسر کشور در راستای مهارت آموزی کارکنان وظیفه، یادآوری کرد: ریاست این کارگروه ها در استان ها بر عهده معاون اقتصادی استانداری و دبیری آن هم با ستاد فرماندهی انتظامی و معاونت وظیفه عمومی است.

 کمالی در پایان با بیان اینکه اهتمام خوبی در کرمانشاه برای مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح وجود دارد، ابراز امیدواری کرد با فراگیرتر شدن بحث آموزش و مهارت، در آینده شاهد باشیم هر سربازی که خدمت مقدس سربازی را به پایان می رساند، دارای یک مهارت خاص شده و بتواند مشغول کار شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.