کرمان- مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: تلاشها برای شناسایی یک آفت ناشناس که طی یک ماه اخیر که در نخلستانهای شهرستان بم شیوع یافته توسط محققان مرکز تحقیقات کرمان آغاز شده است.

تلاش ها برای شناسایی آفت ناشناس در نخلستان های بم آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین اعظم ناظمی در مصاحبه‌ای با اشاره به وجود یک آفت ناشناس و جدید که موجب خشک شدن برگهای درخت خرما در منطقه بم می‌شود، گفت: علت این اتفاق در حال بررسی است.
مدیر امور حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: وجود این آفت نوظهور در منطقه بم ممکن است به درختان خرما و محصول امسال نخیلات، ضرر جبران ناپذیری برساند.

او با اشاره به اینکه محققان جهاد کشاورزی با همکاری پژوهشگران مرکز تحقیقات کشاورزی در حال تحقیق و بررسی علت این اتفاق هستند، اظهار داشت: به گفته کارشناسان کشاورزی این آفت برای اولین بار در باغات و نخلستان‌های بم دیده شده است.

مدیر امور حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: عارضه خشک شدن برگهای درخت خرما متأسفانه طی سالجاری شدت گرفته است و دلایل متعددی می‌تواند باعث این اتفاق ناشناخته باشد.

او در پایان اظهار داشت: برای انجام آزمایشات از برگ و خاک نمونه برداری شده و تا حصول نتیجه نهایی، شش ماه طول می‌کشد که مشخص شود علت خشک شدن برگهای درختان بیماری است یا عوامل فیزیولوژی دیگری نیز در این امر دخیل هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.