رئیس کل دادگستری مازندران، گفت: هیچ فردی در ارتباط با اغتشاشات اخیر کشور در استان زندانی نشده و پرونده افراد دستگیر شده محو شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران: زندانی سیاسی در استان نداریم

به گزارش قدس انلاین، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسب هفته قوه قضائیه،اظهار کرد: برای شهدای هفت تیر علو درجات را از خداوند درخواست می‌کنیم.

وی تصریح کرد: هفته قوه قضائیه فرصت مناسبی است که اقدامات این مجموعه را در اختیار مردم قرار دهیم، اصحاب رسانه نقش مهمی در انعکاس اقدامات مجموعه قضائی ایفا کردند، همکاری اصحاب رسانه با دستگاه قضا متعهدانه است.

رئیس کل دادگستری مازندران در ارتباط با اقدامات انجام شده در استان، گفت: در دوره اخیر جدای از بحث تحول دوره تعالی هم قید شده است هر سازمانی نیاز به تحول و تعالی داشته و برای اجرا نیاز به برنامه عملیاتی است، قوه قضائیه از قبل برنامه پنج ساله و سالانه در اختیار داشته اما با طرح تحول و تعالی در رویکرد برنامه ریزی قوه قضائیه تغییراتی جدی ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: برای اجرایی کردن  دستورات رهبر معظم انقلاب قرارگاهی تشکیل شده و برای اجرایی کردن آن  در استان‌ها هم قرارگاه مشابه استانی تشکیل شده و برنامه سال جاری برگرفته از فرمان هشتگانه  سند تحول و قوانین مقررات مانند قانون اساسی تدوین شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران یادآور شد: در صورت اجرایی کردن این برنامه تحول اساسی در دادرسی‌ها و رسیدگی پرونده ایجاد می‌شود.

وی در ارتباط با عملکرد دادگستری استان مازندران گفت: در فصل اول امسال با کسب ۸۴ درصد رضایتمندی مراجعان جز هشت استان اول کشور است و همچنین آماری که توسط معاون راهبردی قوه قضائیه تدوین و بررسی شده  استان مازندران رتبه هشتم را در بین ۳۱ استان کشور به دست آورده است.

اکبری خاطر نشان کرد: در بحث صلح استان مازندران   اقدامات مناسبی انجام شده است که در بحث محکوم به قصاص با تلاشهای ضابطان قضایی ۳۳  مورد جلب رضایت انجام شده است.

وی ادامه داد: برای ۵۷ محکوم به قصاص هم تلاشهای در حال انجام است و نتایج مناسبی کسب شده که در صورت قطعیت اطلاع رسانی انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین از آزادی ۹۰۰ زندانی مالی از زندان‌ها خبر داد.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای حجاب و عفاف، گفت: در اماکن عمومی که بحث عدم رعایت حجاب و عفاف مطرح بوده با درخواست ضابطان قضایی و دستور مقام قضایی برای یک یا چند روز فعالیت آنها متوقف شده  است.

رئیس کل دادگستری مازندران در ارتباط با زندانیان سیاسی استان مازندران، گفت: هیچ زندانی سیاسی در استان مازندران نداریم و پرونده اغتشاشات اخیر تعیین تکلیف شده و عموم افراد مشمول عفو شده و حتی پرونده‌ای برای این افراد ثبت نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.