دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: باند بزرگ توزیع داروهای مواد مخدر منهدم و همچنین پنج پزشک در این ارتباط در استان دستگیر شدند.

انهدام باند بزرگ توزیع مواد مخدر در مازندران/ پنج پزشک جزو دستگیرشدگان هستند!

به گزارش قدس آنلاین،  علی شیرازی روز پنجشنبه در نشست خبری در ساری افزود : مجوز فعالیت این پزشکان باطل شد و پرونده آن هنوز در محاکم قضایی باز است.

وی ادامه داد : از این باند ۲میلیون و ۳۰۰هزار قرص اعتیاد و ۱۰هزار شربت متادون کشف شده است که این اقلام پیش ساز تولید مواد مخدر می باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در توضیح فعالیتهای انجام شده گفت : پارسال ۵۶باند مواد مخدر منهدم شد و در این راستا چهار تن مواد کشف و ضبط شد و ۱۱هزارو ۳۰۰نفر دستگیر شدند.

انهدام باند بزرگ توزیع مواد مخدر در مازندران/ پنج پزشک جزو دستگیرشدگان هستند

وی افزود : در سه ماه نخست امسال به نسبت پارسال ۱۸درصد افزایش کشف مواد مخدر در مازندران داشتیم.

شیرازی با اشاره به افزایش ظرفیت مراکز دولتی درمانی از ۲۰۰به بیش از یکهزار نفر و افزایش ۴۰۰درصدی در یکسال اخیر گفت :در حوزه درمان مرکز جدید ماده ۱۶در شهرستان بابل با ظرفیت هزار نفر در حال ساخت است.

وی اظهارداشت:پارسال ۱۶هزار نفر در مراکز ماده ۱۶و ۱۵ تحت درمان قرار گرفتند و ۱۵۰۰نفر آموزش های فنی و حرفه ای فراگرفتند و یک‌هزار و ۲۰۰ نفر نیز تسهیلات کارآفرینی از بهزیستی دریافت کردند.

تعدادمراکز ماده ۱۵مازندران ۵۷مرکز که به عنوان مراکز خصوصی و خود معرف معتادان به شمار می روند و ۴۴۳مرکز درمانی سرپایی در استان فعالیت دارد.

شیرازی اظهار داشت: در حوزه پیشگیری از اعتیاد طرح یاریگران زندگی در ابعاد مختلف پیگیری و اجرایی شد که راه اندازی این مرکز در ساری با زیرپوشش قرار دادن ۲هزار مدرسه از جمله این اقدامات است و ۲ خانه یاریگران در آمل و تنکابن راه اندازی می شود.

وی ادامه داد : امسال ۳۰درصد روستاهای مازندران زیر پوشش طرح یاریگران زندگی قرار می گیرند.

روند فزاینده اعتیاد در بانوان مازندران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به تمایل بانوان به لاغری اظهار داشت : این موضوع باعث سواستفاده قرار گرفته است و افرادی قرص هایی که غالبا با مواد مخدر شیشه تهیه می شوند را به عنوان قرص لاغری ارایه می کنند و شاهدیم بانوان ناخواسته و ندانسته درگیر اعتیاد شدند.

وی گفت : پارسال با بهره گیری یک هزار مسجد در جهت تنویر افکار عمومی اقدام شد.

شیرازی توانمندسازی معتادان از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت : باور غلط در افراد و اینکه معتادان قادر به انجام کار نیستند باعث شده تا آنها از فضای کار طرد شوند اما با برنامه ریزی های صورت گرفته از ظرفیت دستگاههای اشتغال افرین استفاده می شود و کارگروه تشکیل شده نیازسنجی از بنگاههای تولیدی آموزش های متناسب ارائه خواهد شد

وی همچنین اعلام کرد : ۸۵ نفر براثر سومصرف مواد مخدر در سال ۱۴۰۰ در مازندران فوت کردند و پارسال با کاهش ۱چ درصدی این تعداد به ۷۶ تقلیل یافت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران اعلام کرد: ۵۵ درصد طلاق، ۶۵ درصد خشونت، ۶۴درصد بیماری ها و ۷۰درصد جرایم برآمد از حوزه اعتیاد است

وی گفت که در مازندران ۶۴درصد زندانیان استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در زمینه مواد مخدر هستند.

شیرازی افزود :پارسال ۱۳هزار و ۲۵۰پرونده قضایی مواد مخدر به محاکم قضایی استان وارد شد.

۲۳دستگاه اجرایی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان عضو هستند که پنجکمیته مقابله، پیشگیری، درمان، حقوقی و فضای مجازی دارد.

۱۲۷سازمان‌مردم‌نهاد در زمینه مواد مخدر در مازندران فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.