چلسی رکورد نقل و انتقالات را در فصل گذشته شکسته بود و تیمش سرشار از ستاره شده بود. آنها برای متعادل کردن تیم و سر و سامان دادن به اوضاع مجبور به فروش بازیکنان به زیر قیمت شده‌اند.

باشگاهی که در نقل‌وانتقالات به خاک سیاه نشست!

به گزارش قدس آنلاین، چلسی به لطف مهاجرت فزاینده بازیکنانش، حداقل یک فضای پارک ماشین برای مائوریسیو پوچتینو، سرمربی آینده، خواهد داشت، اما ضربه مالی سهمگینی از فروش بازیکنانش متحمل شده است.

فرانک لمپارد، سرمربی موقت تیم در آخرین سخنرانی ماه گذشته خود گفت که کاهش تعداد بازیکنان از ۳۳ بازیکن در فصل گذشته به ۲۵ بازیکن باید «اولویت شماره ۱» باشد. با این حال، به نظر می‌رسد که انجام این کار برای تاد بولی، رئیس آبی‌ها، در زمانی که باید پول‌ها را نقد کند تا رکورد نقل و انتقالات ۶۰۶ میلیون پوندی فصل گذشته را جبران کند، هزینه زیادی در بر دارد.

انگولو کانته، قهرمان ۳۲ ساله جام جهانی، اولین کسی بود که چمدان‌های خود را بست و با انتقال رایگان به باشگاه الاتحاد عربستان رفت. هافبک بااستعداد و در عین حال مصدوم، ۲۵ میلیون پوند در فصل دستمزد دریافت خواهد کرد. اما چون قرارداد او پایان یافته، چلسی چیزی دریافت نمی‌کند. ستاره فرانسوی گفت: «زمان شروع فصل جدیدی فرا رسیده است. قبل از آن، مهم است که از خانواده بزرگ و زیبای چلسی تشکر کنم. خاطرات خوب، پیروزی‌های بزرگ و عناوین به یاد ماندنی در کنار شما به دست آوردم. از ته قلبم از شما بسیار سپاسگزارم. من هیچ وقت فراموشتان نمی‌کنم.»

خروج کانته به سرعت با قراردادی ۲۵ میلیون پوندی برای فروش ماتئو کواچیچ، هافبک ۲۹ ساله، به منچسترسیتی همراه شد؛ ۱۵ میلیون پوند کمتر از مبلغی که چلسی در سال ۲۰۱۹ به رئال مادرید برای خرید این بازیکن کروات پرداخت کرد.

ادوارد مندی، دروازه‌بان ۳۱ ساله، با کمتر از نیمی از قیمت ۲۴ میلیون پوندی‌اش به تیم الالهی عربستان می‌رود. حکیم زیاش، وینگر ۳۰ ساله، با کریستیانو رونالدو در النصر با مبلغی حدود ۸ میلیون پوند هم‌تیمی می‌شود؛ فاصله زیادی با مبلغ ۳۶.۷ میلیون پوندی که آژاکس دریافت کرده بود. کالیدو کولیبالی، مدافع ۳۲ ساله، با انتقال به الهلال نیمی از ۳۵ میلیون پوندی را که در جولای گذشته هزینه تراشید، به باشگاه برمی‌گرداند.

چلسی در حال مذاکره برای جابجایی مهاجم ۳۴ ساله پیر امریک اوبامیانگ است، اما او هر کجا برود، ۱۲ میلیون پوندی که تابستان گذشته هزینه کرده بود را جبران نخواهد کرد.

علیرغم ضررهای بزرگ در تمام این معاملات، منابع باشگاهی معتقدند که چلسی در مورد قوانین جوانمردانه مالی از خط خارج نخواهد شد. این حرکت برای بازسازی تیم لازم بود اما هزینه زیادی روی دست چلسی خواهد گذاشت. حتی انتقال ۶۵ میلیون پوندی کای هاورتس به آرسنال، چلسی را با ضرر ۵ میلیون پوندی مواجه خواهد کرد. روملو لوکاکوی ۳۰ ساله که کمتر از سه سال پیش با مبلغ ۹۷.۵ میلیون پوند به باشگاه آمده بود، با ۶۰ میلیون پوند قابل فروش است.

فروش بازیکنان بومی که از نظر فنی هیچ هزینه‌ای ندارند، بهترین راه برای متعادل کردن شرایط است. میسون مانت، کانر گلگر، تروو شالوبا و کالوم هادسون اودوی می‌توانند برای تاد بولی سودمند باشند.

لمپارد ستاره سابق آبی‌ها عنوان کرده بود که تیم مملو از ستاره کار را برای تمرین سخت کرده و منجر به عصبانیت و خشم در تیم شده است. چلسی در آستانه اولین روز کاری پوچتینو در روز شنبه، مشغول پاکسازی رختکن است و تعداد ستاره‌ها را کم می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.