وزیر دادگستری گفت: دیپلماسی قوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و اقصی نقاط دنیا نویدبخش پیروزی دیگری است.

وزیر دادگستری: دیپلماسی قوی ایران در منطقه و دنیا نویدبخش پیروزی دیگری است

به گزارش قدس آنلاین امین‌حسین رحیمی عصر پنجشنبه در بیست‌وپنجمین یادواره ۵۷ شهید والامقام روستای حسین‌آباد شاملو در شهرستان ملایر، افزود: تلاش دولت مردمی و انقلابی سیزدهم بر این است که در جنگ اقتصادی پیروز خواهد شد.

وی تاکید کرد: سالهاست دشمنان جنگ اقتصادی را علیه ما شروع کرده‌اند و گاهی بی‌تدبیرهای مسئولان هم در این جنگ اقتصادی بی‌تاثیر نبوده‌ است.

وزیر دادگستری ادامه داد: باید در عرصه جنگ اقتصادی، شرایطی را برای مردم فراهم کنیم که بتوانند معیشت را تامین و رفاه نسبی داشته باشند و بدون شک تلاش دولت سیزدهم نیز پیروزی در جنگ اقتصادی است.

رحیمی با تاکید بر اینکه آثار پیروزی در جنگ اقتصادی نمایان شده، گفت: در جنگ نظامی شرایط به گونه‌ای است که اگر قوی باشیم، دشمن جرات تحرک ندارد و امروز نیز با اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم، آثار پیروزی در جنگ اقتصادی نمایان است.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی از نظر ادوات نظامی ضعیف بودیم، تاکید کرد: رزمندگان ما با ایثار، مقاومت و از خودگذشتگی پیروز شدند، بدون اینکه یک وجب خاک میهن را از دست بدهیم.

رحیمی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم به ویژه در عرصه دیپلماسی، خاطرنشان کرد: امروز لحن دنیا با ما عوض شده و منافقانی که در طول این چند سال چند هزار نفر از فرزندان این مرز و بوم را به شهادت رساندند، در کشورهای اروپایی مورد حمایت قرار گرفتند و هم‌اکنون به چه ذلتی در همان کشورها افتاده‌اند.

وی یادآور شد: علت آن این است که کشورهای دیگر متوجه شدند جمهوری اسلامی ایران همانطور که در جنگ نظامی پیروز شد، در جنگ اقتصادی نیز پیروز خواهد شد.

وزیر دادگستری تصریح کرد: این در حالی‌است که دشمنان در اتفاقات پاییز سال گذشته تصور می‌کردند کار جمهوری اسلامی تمام است و زبان آنها با ما عوض شد.

با تلاش دولت نرخ تورم کاهشی است

رحیمی با تاکید بر اینکه با دیپلماسی قوی ایران در منطقه و اقصی نقاط، پیروزی دیگری در راه است، گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام "مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری شد، کاهش و مهار تورم مهمترین اولویتی است که در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

وزیر دادگستری تاکید کرد: سال گذشته تورم بالایی داشتیم و تورم سالانه به ۵۰ تا ۶۰ درصد هم رسید، در حالی‌که امسال شیب نرخ تورم با تلاش‌های دولت کاهش یافته و معنی آن ارزان شدن کالاها نیست، بلکه شیب گرانی نزولی است.

رحیمی اضافه کرد: تورم ماهانه که هر ماه اعلام می‌شود و مشکلاتی را نیز برای مردم ایجاد کرده، در اسفندماه گذشته ۴.۷ بود، فروردین امسال ۳.۷ شد، پایان اردیبهشت ۲.۸ درصد و پایان خرداد به ۲ درصد رسید و این نشان دهنده کاهشی بودن نرخ رشد تورم است.

وی با اشاره به اینکه شیب گرانی به سمت پایین است و باید تک رقمی شود، گفت: تلاش می‌کنیم در تورم سالانه هم نرخ تورم کمتر از ۳۰ درصد باشد و مردم بتوانند زندگی راحت‌تری داشته باشند.

وزیر دادگستری همچنین توضیح داد: دولت لایحه تفکیک وزارت بازرگانی را به مجلس شورای اسلامی داده و هدفش کنترل و تنظیم بازار است که تقاضا داریم نمایندگان مجلس به این لایحه رای مثبت دهند.

رحیمی تاکید کرد: چنانچه این لایحه رای نیاورد، وزیر صمت طرحی دارد که یک ضابطه‌ای برای قیمت‌گذاری تنطیم و در ستاد تنطیم بازار تصویب شود تا شاهد افزایش بی‌رویه قیمت‌ها نباشیم.

وی همچینی ضمن تبریک هفته قوه قضائیه، افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا حداقل کاری است که می‌توانیم برای شهدا انجام دهیم و طبق تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بسیار مهم است و نباید فراموش کنیم.

خدمت به مردم مهمترین خواسته شهداست

وزیر دادگستری امنیت و سلامت را مهمترین دستاورد شهدا دانست و اظهار داشت: وظیفه ما نسبت به شهدا بسیار سنگین است، به ویژه ما مسئولان که باید درست به وظیفه خود عمل کنیم.

رحیمی با اشاره به اینکه اگر به وظیفه خود نسبت به شهدا عمل نکنیم، در همین دنیا به ذلت گرفتار می‌شویم و در آخرت هم باید پاسخگو باشیم، ادامه داد: باید از شهدا بخواهیم که به ما کمک کنند تا اهداف شهدا را که خدمت‌رسانی به مردم است، زنده نگه داریم.

وی تامین زندگی مناسب برای مردم، حفظ ارزش‌های دینی، استقلال و عزت کشور را از مهمترین اهداف شهدا برشمرد و گفت: دولت سیزدهم تلاش می‌کند که در مسیر شهدا حرکت کتد.

وزیر دادگستری در ادامه به دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی و نظامی اشاره و بیان کرد: در تقویت بنیه دفاعی آن‌چنان پیشرفت کرده‌ایم که بزرگترین قدرت‌های دنیا فکر مقابله با جمهوری اسلامی را نیز در سر خود نمی‌پرورانند.

رحیمی همچنین به اهالی شهیدپرور حسین‌آباد شاملو این نوید را داد که طبق رایزنی با وزیر راه و شهرسازی، محور دوبانده ملایر به تویسرکان در مسیر حسین‌آباد شاملو به زودی اصلاح شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه چند سالی جاده تویسرکان دوطرفه شده، اما با وجود تلاش نمایندگان مجلس و مسئولان، محور حادثه‌خیر این جاده در مسیر حسین‌آباد شاملو همچنان عامل تصادف‌های زیادی است و وزیر راه و شهرسازی قول مساعد داد حتما وضعیت جاده اصلاح و آنچه از نظر فنی قابل اجرا است، انجام شود.

به گزارش ایرنا؛ بیست‌وپنجمین یادواره ۵۷ شهید والامقام روستای حسین‌آباد شاملو از توابع بخش جوکار شهرستان ملایر عصر پنجشنبه با حضور وزیر دادگستری، فرمانده هوانیروز آجا و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد.

شهرستان ملایر یک‌هزار و ۱۰۰ شهید سرافراز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.