ییس اتاق اصناف مشهد گفت: در راستای الکترونیکی کردن صدور پروانه های کسب و هوشمندسازی در این زمینه تاکنون حدود ۲ هزار پروانه صنفی شهر مشهد در سامانه نوین اصناف به ثبت رسیده است.

ثبت۲ هزار پروانه صنفی مشهد در سامانه نوین اصناف

به گزارش قدس خراسان، هادی مخملی عنوان کرد: از ابتدای امسال روند صدور پروانه های کسب یا تمدید آنها الکترونیکی شده و از طریق سامانه نوین اصناف شکل می گیرد.

وی به برگزاری دوره آموزشی ویژه بازرسان سطح عرضه کالاها در مشهد اشاره کرد و ادامه داد: در هفته جاری این دوره آموزشی پیرامون تبیین قوانین نظام صنفی و تعزیرات حکومتی با حضور مسئولان تعزیرات حکومتی، صمت و جهاد کشاورزی خراسان رضوی در محل اتاق اصناف مشهد برگزار شد.

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: برگزاری این دوره آموزشی با هدف آموزش نیروهای بازرسی حوزه صنفی و سطح عرضه کالا در شهر به منظور انجام بازرسی های تخصصی از واحدهای اقتصادی و برخورد قانونی موثرتر با تخلفات انجام گرفت.

مخملی افزود: در این دوره آموزشی ۱۱۰ نفر از بازرسان شامل ۳۶ نفر از بازرسان اتاق اصناف مشهد، ۳۰ نفر از بازرسان بسیج اصناف، ۳۰ نفر از بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، ۱۰ نفر از بازرسان اداره جهاد کشاورزی مشهد و ۱۰ نفر از بازرسان سازمان جهاد کشاورزی استان حضور یافتند.

وی اضافه کرد: هدف‌گذاری اتاق اصناف مشهد در دوره جدید مدیریتی خدمت به مجاوران و زائران امام رضا(ع) با بهره گیری بیشتر از ظرفیت اتحادیه های صنفی به ویژه در حوزه بازرسی و تخصصی کردن این مهم است.

رییس اتاق اصناف مشهد یکی دیگر از اهداف حوزه بازرسی در دوره جدید مدیریتی اتاق اصناف مشهد را شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب ذکر و بیان کرد: ۱۲۸ هزار واحد صنفی پروانه کسب معتبر دارند، شماری نیز یا پروانه کسب ندارند و یا در شرف دریافت پروانه کسب هستند.

مخملی تعداد بازرسان اتاق اصناف مشهد را ۳۶ نفر ذکر کرد.

سامانه نوین اصناف novin.iranianasnaf.ir، عنوان سامانه ای است که برای تسریع امور و صدور الکترونیکی پروانه کسب و پیگیری آن، راه اندازی شده و این امور، با ثبت نام و ورود به سایت سامانه، از طریق آدرس مذکور و با وارد کردن کد ملی، شماره همراه و رمز عبور تعیین شده هنگام ثبت نام، میسر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.