۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 886389

قیمت نفت در پی افزایش بیش از حد انتظار نرخ بهره در انگلیس و هشدارها درباره افزایش آتی نرخ بهره در آمریکا، در معاملات روز جمعه، برای دومین روز متوالی کاهش پیدا کرد و در مسیر ثبت بیش از سه درصد کاهش هفتگی قرار گرفت.

سقوط قیمت نفت شدت گرفت

به گزارش قدس آنلاین، بهای معاملات نفت برنت با ۵۱ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۷۳ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۲ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، به ۶۹ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید.

تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره گفت: نگرانیها نسبت به بروز رکود پس از افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلیس و موضع موافق فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره، شدت گرفت و دلار قویتر هم در کاهش قیمتها، تاثیر داشت.

افزایش ارزش دلار که هفته جاری ۰.۳ درصد افزایش یافت، با گران تر کردن قیمت نفت برای دارندگان ارزهای دیگر، می تواند روی تقاضا برای نفت تاثیر گذاشته بگذارد.

هر دو شاخص قیمت بازار نفت روز گذشته، پس از آن که بانک مرکزی انگلیس، نرخ بهره را نیم درصد افزایش داد و نگرانیها نسبت به کندی اقتصادی و آسیب دیدن تقاضا برای سوخت را برانگیخت، حدود سه دلار سقوط کرده بودند.

بازار اکنون منتظر انتشار شاخص مدیران خرید کشورها در روز جمعه برای ارزیابی فعالیت تولیدی و روند تقاضا برای سوخت است.

در آمریکا، آن طور که گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد، ذخایر نفت هفته گذشته به دلیل تقاضای قوی برای صادرات و واردات کمتر، کاهش غیرمنتظره ای داشت. با این حال، ذخایر بنزین و سوختهای دیگر افزایش پیدا کرد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفته است بانک مرکزی، نرخ بهره را از این پس، با روند محتاطانه ای افزایش خواهد داد زیرا سیاستگذاران به سوی پایان بخشیدن به دور تاریخی تحکیم سیاست پولی، پیش می روند.

بر اساس گزارش رویترز، هزینه های استقراض بالاتر برای شرکتها و مصرف کنندگان، رشد اقتصادی را آهسته کرده و تقاضا برای نفت را کمتر می کند. نگرانیها نسبت به افزایش نرخهای بهره از سوی بانکهای مرکزی بزرگ جهانیف دورنمای تقاضا برای سوخت تا پایان امسال را تیره کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.