نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: دستگاه قضایی و عزیزان قاضی بیشترین نقش را در افزایش امید بین مردم دارند و اگر خدای ناخواسته در این حوزه خلافی صورت بگیرد به امید مردم آسیب جدی می رسد.

دستگاه قضا بیشترین نقش را در امیدآفرینی مردم برعهده دارد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین با تاکید بر اینکه نبایستی خدای ناکرده رفتار ما و مسوولان مردم را از مسلمانی سست کند، اظهار کرد: باید کار و رفتاری داشته باشیم که دیگران به اسلام تشویق شوند و امید در بین مردم نیز بیدار شود.

وی با اشاره به اینکه مسوولان قزوین نباید اجازه دهند تا وحدت در این استان آسیب ببیند و خدمات نظام و انقلاب زیر سوال برود، تاکید کرد: مسوولان هر کجا مشکلی دیدند از خانواده شهدا، ریش سفیدان و خانواده‌های متدین و اصیل منطقه بخواهند تا در برخی موارد شما را راهنمایی کنند.

وی با بیان اینکه سیاه نمایی کردن برای نظام حرام و خطرناک است، یادآور شد: همه گروه‌ها و فعالان سیاسی باید دعوا را کنار بگذارند و عزتمندانه پای خدمت به نظام بمانند.

امام جمعه قزوین عمل به قانون را کافی دانست و با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس قانونگذار هستند و نظارت کنند که قانون به درستی اجرا شود، افزود: نمایندگان مجلس به فرموده مقام معظم رهبری می توانند مشاوران خوبی برای قوه مجریه باشند، اما نباید در عزل و نصب‌ها دخالت کنند، فقط می‌توانند مشورت بدهند.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب از گذشته تاکنون به دنبال تخریب و برهم زدن وحدت مردم ایران بوده‌اند، خاطرنشان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی حضور حداکثری در انتخابات سال ۸۸ را به فتنه تبدیل کرده و شیرینی مشارکت سیاسی را به کام مردم تلخ کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به وضعیت وخیم امروزی دشمنان خارجی جمهوری اسلامی پرداخت و یادآور شد: امروز آمریکا آن قدر وضعش وخیم شده و قدرت مستحکم ایران در منطقه را دیده که خودشان به سمت جمهوری اسلامی آمده و به ما احتیاج پیدا کرده اند.

وی اضافه کرد: رییس جمهور فرانسه با رییس جمهور ایران صحبت می‌کند چون به این گفت و گو نیاز دارد، امروز شاهد هستیم همان کسانی که از منافقین پذیرایی می کردند امروز به ذات آنها پی برده و آنان را سرکوب می‌کنند.‌

آیت الله عابدینی به جنایات سازمان منافقین پرداخت و گفت: کسانی که باعث و بانی شهادت ۱۲ هزار ایرانی شده اند باید به سرای عملشان برسند، که البته نسلشان درحال منقرض است.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: خداوند کسانی را که از هوی و هوس پیروی می‌کنند را رسوا می‌سازد، امروز نگاه کنید سازمان منافقین در آلبانی چگونه و به بدترین شکل ممکن سرکوب و بی‌آبرو شده اند و هیچ کشوری از آنان دیگر حمایتی به عمل نمی آورد.

وی به فرارسیدن هفتم تیر و شهدای این روز اشاره کرد و گفت: در آن زمان دشمن (سازمان منافقین) کاری کرده بودند که اگر کسی می‌خواست از آبرو و حیثیت این شهیدان، به خصوص شهید بهشتی دفاع کند مورد حمله و هجمه قرار می‌گرفت.

امام جمعه قزوین ضمن تبریک به مناسبت هفته قوه قضاییه و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: همه کسانی که در عرصه دین مشغول هستند باید به افزایش ایمان و امید در جامعه اقدام کنند و برای همه اینها نیز آرزوی موفقیت می‌کنیم.

وی، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع)، گفت: از امام پنجم نقل است که خداوند هیچگاه از سه چیز نمی گذرد، نخست آنکه امانت را بایستی به صاحبش برگردانید، دوم وفای به عهد و سوم نیکی کردن در حق پدر و مادر.

امام جمعه قزوین با اشاره به در پیش بودن عید قربان، تصریح کرد: با اینکه پیامبر خدا در کهولت سن صاحب فرزند شده بود اما راضی شد که پسرش را در راه خدا قربانی کند و از هوی هوس پیروی نکرد.

وی خاطرنشان کرد: همه مسئولان استان تلاش کنند عید قربان باشکوه هرچه تمامتر برگزار شود و از ظرفیت فضای حقیقی و مجازی برای برگزاری نماز عید در مسجد النبی قزوین نیز استفاده کنیم.

بررسی ۲۶۰ هزار فقره پرونده قضایی در سال ۱۴۰۱

علی شعبانی، رییس کل دادگستری کل استان قزوین نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین تصریح کرد: عملکرد دستگاه قضایی استان در سال گذشته علی رغم همه مشکلات و کاستی‌ها در خصوص کمبود منابع انسانی، به ویژه نیروی قضایی بسیار چشمگیر بود و ۲۶۰ هزار فقره پرونده در محاکم قضایی استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پرونده‌های بررسی شده شامل جرایم خشن، امنیت جامعه، سرقت، حقوق عامه، دادگاه خانواده و سایر موارد بود که بخش محدودی از آنها به امسال موکول شد.

شعبانی اضافه کرد: در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی نیز ۷۳۴ هکتار زمین از دست سوداگران رها شد، بیش از ۴۰ درصد اراضی کشاورزی استان سنددار شدند و ۲۶۴ حلقه از چاه‌ آب غیرمجاز مسلوب گردید.

به گفته این مسوول قضایی استان قزوین، با تدابیر انجام شده شاهد کاهش ۹ درصدی پرونده‌های مربوط به سرقت بودیم و توانستیم به میزان قابل توجهی این جرایم را در سطح جامعه کاهش دهیم.

شعبانی ادامه داد: در قوه قضاییه با توجه به الکترونیکی شدن سامانه حوزه قضا، ۹۳ درصد اوراق قضایی به صورت الکترونیکی و هفت درصد باقیمانده نیز به خاطر استقبال نکردن خود مردم در این سامانه بود که به صورت کاغذی ابلاغ شد.

رییس کل دادگستری استان قزوین به حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: به همت همکاران قضایی، نیروهای نظامی و مردمی تیم‌های ترکیبی تشکیل شده به صورت روزانه در نقاط آسیب زا حضور دارند، و در این زمینه و به گزارش سازمان بازرسی کشور، قزوین از استان های برتر در رعایت این مساله مورد قرار گرفت.

شعبانی بر اهمیت مساله صلح و سازش اشاره کرد و گفت: ۵۴ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف طی سال گذشته منجر به صلح و سازش شده که این اقدام حتی از آرای نهایی نیز اثرات موثرتری دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.