۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 886818

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت که با توجه به مطالبات زیاد برای تغییر تعطیلات آخر هفته و همچنین کاهش ساعت کاری کارمندان به احتمال خیلی زیاد بررسی لایحه مربوط به این موضوع در مجلس یازدهم تعیین تکلیف خواهد شد.

آیا ساعت کاری کارمندان کاهش می‌یابد؟

به گزارش قدس آنلاین، ولی اسماعیلی درباره این‌که آیا بررسی لایحه کاهش ساعت کاری کارمندان و پیشنهاد تغییر تعطیلات آخر هفته کشور به عمر مجلس یازدهم می‌رسد؟ تصریح کرد: کمیسیون اجتماعی لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری (لایحه کاهش ساعت کار کارمندان) را تصویب کرد که به موجب آن در صورت تصویب نمایندگان در صحن علنی، ساعت کاری اداری از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت در هفته کم می‌شود.

 وی ادامه داد: پیش از آن هم کمیسیون اجتماعی تصویب کرده بود که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها برای کل شهرستان‌ها تسری پیدا کند.رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: از طرف دیگر کمیسیون اجتماعی پیشنهادی را به تصویب رساند که به موجب آن شنبه‌ها به جای پنج‌شنبه تعطیل شود یعنی روزهای کاری در هفته از یکشنبه تا پنج‌شنبه باشد. دلیل این تصمیم کمیسیون هم مراجعات به ما از اتاق بازرگانی و اتاق تعاون و افرادی که ارتباط با کشورهای خارجی داشتند، بود.

استدلال آنها این است که عملا چهار روز ارتباط‌شان با دولت است و نمی‌توانند معامله‌ای انجام دهند به همین دلیل تصمیم بر آن شد که در جهت رشد اقتصادی و به دنبال آن کمک به وضعیت معیشت مردم تغییری در تعطیلات آخر هفته رخ دهد که گزارش آن به صحن علنی مجلس ارجاع می‌شود.

اسماعیلی اظهار کرد: این لایحه به صورت عادی است منتها در صورتی که ۵۰ نماینده درخواست بررسی با اولویت آن را بدهند زودتر در نوبت رسیدگی مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد البته با توجه به مطالبات زیاد در این باره احتمال این‌که بررسی این موضوع به این دوره مجلس برسد، زیاد است.

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.