شبه نظامیان موسوم به نیروهای پشتیبانی سریع سودان شنبه شب اعلام کردند که موفق شدند ۲ فروند جنگنده ارتش این کشور را سرنگون کنند.

شبه نظامیان سودانی ۲ جنگنده ارتش این کشور را سرنگون کردند

به گزارش قدس آنلاین، نیروهای شبه نظامی پشتیبانی سریع به رهبری «محمد حمدان دقلو» ملقب به حمیدتی اعلام کردند، ۲ فرونده جنگنده از نوع سوخوی ۲۴ متعلق به ارتش سودان را ساقط کردند.

در بیانیه نیروهای واکنش سریع آمده است: نیروهای ما برای سومین بار طی کمتر سه روز هواپیماهای کودتاچیان را سرنگون کردند.

پشتیبانی سریع اعلام کرده که لاشه یکی از جنگنده‌ها در منطقه صنعتی ام درمان واقع در استان خارطوم و لاشه جنگنده دوم در منطقه «کیلومتر ۴۰» نزدیک جاده شریان شمال (ام درمان - دنقلا) که سودان را به مصر متصل می‌کند، سقوط کرده است.

منابع خبری روز شنبه نیز از درگیری‌های شدید و شنیده شدن صدای انفجار در پایتخت سودان همزمان با پرواز گسترده جنگنده‌ها بر فراز خارطوم خبر دادند.

بر اساس گزارش‌ها، درگیری در جنوب دارفور نیز میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان از سر گرفته شد و چند منطقه با خمپاره هدف قرار گرفت.

پیشتر آمریکا اعلام کرده بود که گفت وگو برای دستیابی به راه حلی به منظور توقف خشونت‌ها در سودان به حالت تعلیق درآمده است زیرا با شیوه کنونی به نتیجه مورد نظر منجر نمی‌شود.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) توسط ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی دچار بحران شده است. تاکنون چند بار آتش بس با میانجیگری طرف‌های بین المللی بین دو طرف برقرار شده اما هر بار نقض شده است و آنها یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند.

«هیثم ابراهیم» وزیر بهداشت سودان شنبه گذشته اعلام کرد که بیش از سه هزار نفر در درگیری‌های این کشور تاکنون کشته شده‌اند.

وزیر بهداشت سودان افزود که در این مدت همچنین ۶ هزار تن زخمی شده‌اند.

به گفته وی، نیمی از بیمارستان‌های خارطوم پایتخت سودان که حدود ۱۳۰ بیمارستان دارد، همچنان فعال هستند اما بیمارستان‌های استان غرب دارفور فعال نیستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.