فدراسیون بوکس آسیا تصمیم دارد با برگزاری یک نشست فوق‌العاده، از عضویت فدراسیون جهانی بوکس خارج شود.

شوک به بوکس آسیا با جدایی از فدراسیون جهانی

به گزارش قدس آنلاین، روز جمعه هفته گذشته، فدراسیون بوکس آسیا (ASBC) تصمیم گرفت تا با برگزاری یک نشست فوق‌العاده با اعضای خود، تصمیمی مبنی بر جدایی از فدراسیون جهانی این رشته (IBA) بگیرد. فدراسیون آسیا تصمیم دارد تا با نظر IOC به یک فدراسیون بین‌المللی که زیر نظر کمیته بین‌المللی المپیک فعالیت می‌کند بپیوندد.

IOC که روز پنج‌شنبه نشستی را در رابطه با المپیک ۲۰۲۴  پاریس برگزار کرد، فدراسیون جهانی بوکس را دربه نشست خود راه نداد و اساس نامه IBA را نیز به رسمیت نشناخت تا به این ترتیب احتمال حذف این رشته از المپیک بیش از پیش شود.

در ماه‌های قبل که بسیاری از فدراسیون‌های جهانی ورزشکاران روس را در اعتراض به حمله روسیه به اوکراین، از حضور در مسابقات بین‌المللی محروم کرده‌اند، IBA با تصمیم «عمر کرملوف» رئیس روسیه‌ای خود، این اقدام را محکوم کرده و بوکسورهای این کشور را در مسابقات جهانی راه داده و به رسمیت شناخت.

اکنون که درگیری‌های میان IOC و IBA شدت گرفته است، فدراسیون آسیا (ASBC) تصمیم دارد از فدراسیون جهانی این رشته جدا شده و به عضویت یک فدراسیون المپیکی دیگر دربیاید. گفتنی است که مسابقات قهرمانی آسیا نوجوانان به میزبانی قزاقستان هم در همین راستا به تعویق افتاده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.