پزشک تیم وزنه‌برداری گرجستان با انتشار فیلمی از قهرمان جهان و المپیک، از آمادگی وی برای رقابت‌های جهانی خبر داد.

خط و نشان تالاخادزه برای مدعیان فوق سنگین جهان

به گزارش قدس آنلاین، مهار وزنه ۲۱۵ کیلوگرم در یکضرب و ۲۵۱ کیلوگرم در دوضرب مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۲ کلمبیا توسط لاشا تالاخادزه موجب شد تا برخی از کارشناسان حوزه وزنه‌برداری آغاز افول امپراتور سنگین وزن جهان را اعلام کنند. غول گرجستانی هر چند در کلمبیا موفق شد میلی‌متری به عنوان قهرمانی جهان برسد اما نتوانست روند رکوردشکنی‌های خود را تکرار کند.

تالاخادزه با مهار وزنه ۲۲۵ کیلوگرم در یکضرب و ۲۶۷ کیلوگرم در دوضرب تمام رکوردهای مجموع دسته فوق سنگین جهان را به نام خود ثبت کرده است. دارنده ۲ مدال طلای المپیک تنها هشت کیلوگرم تا ثبت رکورد مهار مجموع نیم‌تُن فاصله دارد. رکورد مجموع قهرمان گرجستانی‌ها ۴۹۲ کیلوگرم است.

اما مسابقات وزنه‌برداری کلمبیا پایان اقتدار مرد آهنین وزنه‌برداری جهان نبود بلکه وی در قهرمانی سال ۲۰۲۳ اروپا در شهر ایروان موفق به مهار ۲۲۲ کیلوگرم در یکضرب شد تا نشان دهد می‌تواند همچنان مدعی اول این وزن باشد. تالاخادزه همچنین با انتشار فیلمی از تمریناتش، قدرت خود را به رخ حریفان جهانی و المپیک کشاند. در این فیلم که توسط پزشک تیم ملی گرجستان منتشر شده تالاخادزه به راحتی ۲۲۵ کیلوگرم را در یکضرب مهار کرد.

انتشار این فیلم نمی‌تواند خبر خوبی برای مدعیان دسته فوق سنگین باشد. در این دسته لالایان ارمنی، گورمیناسیان بحرینی، علی داودی و مان اسعد سوریه‌ای مدعی رسیدن به سکوهای سه‌گانه جهان و المپیک هستند. داودی در آخرین رقابت خود در جایزه بزرگ کوبا ۲۰۳ کیلوگرم را در یکضرب مهار کرد اما در مهار وزنه ۲۵۲ کیلوگرمی ناکام بود. بهترین رکورد دوضرب داودی ۲۴۷ کیلوگرم است که در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ کلمبیا به ثبت رسید.

پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان به عنوان اصلی‌ترین مرحله گزینشی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس روزهای ۱۳ تا ۲۶ شهریور ماه امسال به میزبانی عربستان برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.