رئیس جمهوری کوبا در بحبوحه اتفاقات روز گذشته مربوط به اقدامات گروه شبه نظامی واگنر و تهدید مسکو با انتشار پیام توئیتری همبستگی و حمایت خود را از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و مردم این کشور ابراز کرد.

ابراز همبستگی رئیس جمهوری کوبا با پوتین

به گزارش قدس آنلاین، میگل دیاز کانل روز گذشته در توییتر نوشت: من همبستگی مردم و دولت کوبا را به رئیس جمهور محترم ولادیمیر پوتین و مردم دوست و برادر فدراسیون روسیه در مواجهه با شورش مسلحانه در این کشور ابراز می‌کنم. ما معتقدیم که وحدت و نظم اساسی (بر کشور روسیه) حاکم خواهد شد.

پیش از این، دانیل اورتگا رییس جمهور نیکاراگوئه و نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، حمایت و همبستگی خود را با دولت و مردم روسیه ابراز کردند.

روز جمعه سرویس امنیت فدرال روسیه یک پرونده جنایی به اتهام تحریک به شورش مسلحانه در پی اظهارات یوگنی پریگوژین رئیس گروه شبه نظامی واگنر باز کرد.

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که خطر تشدید تنش‌ها در خاک روسیه وجود دارد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که گزارش‌های رسانه‌های اجتماعی مبنی بر حمله ارتش روسیه به اردوگاه‌های گروه واگنر صحت ندارد.

پوتین روز گذشته در سخنرانی تلویزیونی، «شورش» گروه واگنر را خیانت به آرمان نیروهایی که در نبرد اوکراین جان خود را از دست دادند معرفی کرد و گفت: تمامی افرادی که مسئول اقدام به شورش هستند با مجازات روبرو شده و در برابر مردم و قانون پاسخگو خواهند بود.

پیشتر، دفتر ریاست جمهوری بلاروس اعلام کرد که یوگنی پریگوژین رئیس‌ گروه واگنر با پیشنهاد رئیس جمهور بلاروس موافقت کرده و این گروه حرکت خود به سوی مسکو را متوقف کرد.

پریگوژین با تائید این اطلاعات اعلام کرد که نیروهای گروه واگنر در حال بازگشت به اردوگاه‌هایشان هستند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین بامداد روز گذشته به خبرنگاران اعلام کرد که پرونده جنایی یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر خاتمه خواهد یافت و وی به بلاروس خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.