رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: در پی فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان ارتفاع بارش در سیب سوران به ۲۳ میلیمتر رسید.

میزان بارش تابستانی در سیب سوران سیستان و بلوچستان به ۲۳ میلیمتر رسید 

به گزارش قدس آنلاین علی ملاشاهی اظهار داشت: در پی فعالیت سامانه بارشی در جنوب سیستان و بلوچستان بر اساس گزار ش های ۱۱ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی در ایرانشهر ۲.۷، بزمان ۴.۵، مارندگان ۱۶ و چگرد ۱۱.۵ میلیمتر باران باریده است.

وی افزود: وزش تند باد شدید موقتی تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت نیز امروز ایرانشهر را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی به ۱۰۰ متر کاهش داد و غبار حاصل از طوفان امروز منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان تا ۳۰۰۰ متر کاهش داد.

ملاشاهی بیان کرد: طوفان در شمال استان تا فردا همچنان ادامه دارد و سه شنبه از شدت طوفان کاسته می شود.

به گفته وی؛ در مناطق جنوبی و ارتفاعات مرکزی استان تا سه شنبه شرایط برای سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی در حد هشدار سطح نارنجی فراهم است به همین دلیل به شهروندان شمال استان توصیه می شود از تردد جاده ای و غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری و از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی و چرای دام در ارتفاعات و حاشیه مسیل ها در زمان بارندگی پرهیز شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.