درآمد قاچاقچیان تریاک در سال ۲۰۲۱ از ۴۲۵ میلیون دلار به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ می‌رسد.

فرمانده کل انتظامی:درآمد قاچاقچیان تریاک یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار است

سردار احمدرضا رادان؛ فرمانده کل انتظامی صبح امروز در برنامه سال روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: موضوع مواد مخدر یک موضوع منطقه این نیست و یک موضوع جهانی تلقی می‌شود؛ برای همین است که یک روز را در جهان به مبارزه با مواد مخدر اختصاص داده‌اند.

وی افزود: امروز با موضوع مواد مخدری روبه‌رو هستیم که اژدهای چند سر مافیا در تمام دنیا را دارد و همچنان تجارت مواد مخدر جزو تجارت‌های پر سود در جهان است.

رادان با اشاره به افزایش کشت ۳۲ درصدی تریاک در افغانستان گفت: این آمار یک زنگ خطر است چراکه افزایش کشت مواد مخدر یعنی درگیری مردم به‌ویژه جوانان با مواد مخدر افزایش پیدا می‌کند.

فرمانده کل انتظامی تصریح کرد: افزایش قیمت تریاک به دلایل مختلف موجب شد ورود به این تجارت بیشتر شود، درآمد قاچاقچیان تریاک در سال ۲۰۲۱ از ۴۲۵ میلیون دلار به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ می‌رسد.

وی ادامه داد: ایران افتخار دارد در عرصه مبارزه با مواد مخدر جزو پیشتازترین کشورها در جهان است، به عنوان مثال پلیس ایران در راه مبارزه با مواد مخدر نزدیک به ۴ هزار شهید تقدیم کرده است؛ این شهدا، شهدای امنیت جهانی هستند.

رادان گفت: تحریم‌های ظالمانه هم در برخی از موارد سایه به مبارزه با مواد مخدر گذاشته است، تحریم در این عرصه فقط به ایران ضرر وارد نمی‌کند و بیشترین ضرر را کشورهایی که ما را تحریم کردند می‌بینند چراکه مساله مواد مخدر یک موضوع جهانی است.

فرمانده کل انتظامی بیان کرد: ضربه به بنیان‌های مالی و اقتصادی قاچاقچیان به خوبی انجام شد و شاهد پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به سالیان قبل بودیم.

رادان خاطرنشان کرد: ما در امر مبارزه با مواد مخدر همچنان قاطع، جدی و پویا هستیم. امروز علیرغم تحریم‌های ظالمانه توانسته‌ایم در مرزها اقدامات فیزیکی و الکترونیکی را انجام دهیم و شاید دلیل اینکه قاچاق مواد مخدر به دریا رسیده است، این بوده که قاچاقچیان از قاچاق مواد مخدر در خشکی نا امید شده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.