رییس پلیس امنیت اقتصادی مازندران از کشف یک فقره زمین خواری و تصرف اراضی ملی ۲ هزار متر مربعی به ارزش۵۰ میلیارد ریال در شهرستان ساری خبر داد.

کشف زمین خواری ۵۰ میلیاردی در ساری

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محمد محمدپور در تشرییح جزئیات این خبر گفت: با اشراف اطلاعاتی ماموران انتظامی و رابطان پلیس اقتصادی در شهرستان ساری افرادی که اقدام به تصرف اراضی ملی در منطقه جنگلی کرده بودند شناسایی شدند.

وی ادامه داد: این موضوع طبق دعوت از کارشناس نقشه بردار اداره منابع طبیعی، ماموران به محل مورد نظر مراجعه و با استفاده از نقشه برداری صورت پذیرفته مشخص شد، ۲ هزار متر مربع از اراضی ملی مورد تصرف غیرقانونی قرار گرفته است.

سرهنگ محمدپور خاطر نشان کرد: ارزش زمین رفع تصرف شده برابر اعلام نظر کارشناسان۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، در این راستا متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با بیان اینکه حفظ و حراست از بیت المال و اراضی ملی از اولویت های ماموریت پلیس امنیت اقتصادی است، از شهروندان مازندرانی خواست هر گونه اخبار و اطلاعات مربوط به زمین خواری و تصرف عدوانی اراضی ملی در این استان را از طریق پل ارتیاطی ۱۱۰ به این پلیس اطلاع دهند.

استان مازندران حدود۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.

برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران دو اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند.

استان مازندران در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.