طبق گزارش ارزیابی عملکرد و فعالیت‌های استعدادیابی فدراسیون‌های ورزشی، رشته‌های والیبال، فوتبال و هندبال جزو سه رشته برتر قرار گرفتند و در فدراسیون‌های ورزشی غیرالمپیکی نیز رشته‌های کبدی، کاراته و ووشو اول تا سوم شدند.

والیبال، فوتبال و هندبال در صدر رشته‌های المپیکی از نظر استعدادیابی

به گزارش قدس آنلاین، دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی، باتوجه به فعالیت‌های استعدادیابی و آموزش فدراسیون‌ها و استان‌های سراسر کشور، گزارش‌هایی در خصوص ارزیابی و بررسی فعالیت‌های استعدادیابی فدراسیون‌های ورزشی، ارزیابی عملکرد آموزشی سالانه فدراسیون‌ها، رتبه‌بندی مراکز ورزش قهرمانی سراسر کشور و ارزیابی عملکرد آموزشی سالانه ادارات کل وزارت وزارت ورزش و جوانان ارائه کرد.

بر این اساس، در رتبه‌بندی ادارات کل وزارت ورزش و جوانان، در ارزیابی فعالیت‌های آموزشی، استان‌های آذربایجان شرقی، خوزستان و گیلان در جایگاه‌های اول تا سوم این امتیازبندی قرار گرفتند.

در ارزیابی و بررسی فعالیت‌های استعدادیابی فدراسیون‌های ورزشی، فدراسیون‌ها به دو گروه فدراسیون‌های المپیکی و غیرالمپیکی تقسیم شده‌اند. در فدراسیون‌های المپیکی، رشته‌های والیبال، فوتبال و هندبال موفق شدند جزو سه رشته برتر قرار بگیرند و همچنین در فدراسیون‌های ورزشی غیرالمپیکی رشته‌های کبدی، کاراته و ووشو اول تا سوم شدند.

در ارزیابی و رتبه‌بندی مراکز ورزش قهرمانی سراسر کشور، در استان‌های گروه یک (برخوردار)، آذربایجان شرقی، در استان‌های گروه دو (نیمه برخوردار)، البرز و در استان‌های گروه سه (کم برخوردار)، خراسان شمالی موفق شدند بیشترین امتیاز را در هر گروه به دست بیاورند.

در ارزیابی عملکرد آموزشی سالانه فدراسیون‌های ورزشی، رشته‌های تکواندو، آمادگی جسمانی و فدراسیون نجات غریق و غواصی توانستند جایگاه‌های اول تا سوم این رتبه‌بندی را به خود اختصاص دهند.

در این رابطه، فرامرز کیانی‌زاده مدیرکل دفتر توسعه‌ آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد:‌ ارزیابی عملکرد و ابلاغ به فدراسیون‌ها و ادارات کل باعث می‌شود تا هر فدراسیون و یا اداره کل، به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرد و روی آن‌ها مانور دهد و با دقت بیشتری روی شاخص‌های ارزیابی تمرکز کنند. این باعث رشد و پیشرفت ورزش خواهد شد. اگر این ارزیابی‌ها مقایسه‌ای باشد، باعث می‌شود یک رقابت‌ میان استان‌ها و فدراسیون‌های ورزشی پیش بیاید. مدیرانی که دوست دارند که کارشان در اوج باشد، به ارزیابی توجه می‌کنند.

او ادامه داد: یکی از کارهایی که من به شدت آن را پیگیری می‌کنم، ارزیابی و ارزشیابی فدراسیون‌ها و ادارات کل است. ما ۴ نمونه ارزیابی را انجام دادیم که گزارش‌های آن داده شده است. بیشترین چیزی که تا ۲ سال گذشته انجام و ابلاغ می‌شد، ارزیابی آموزش استان‌ها بود و بقیه ارزیابی‌ها انجام یا ابلاغ نمی‌شد اما ما از سال گذشته، ارزیابی‌های دیگر را هم انجام دادیم. برای دریافت این گزارش‌ها به تمامی فدراسیون و ادارات کل ابلاغ‌ها و اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام دادیم.

کیانی‌زاده با تقدیر از برترین استان‌ها و فدراسیون‌های ورزشی، خاطرنشان کرد: برای دوره‌های آموزشی که برای مسئولان در نظر گرفتیم، از استان و مسئول مربوطه، در هر بخشی با اهدای لوح تقدیر و طی مراسمی جداگانه از برترین‌های معرفی شده، تقدیر خواهد شد. به دنبال این هستیم که برای استان‌ها و فدراسیون‌هایی که نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند و در انتهای رتبه‌بندی هستند، برنامه داشته باشیم و مکاتبه ویژه‌تر با آن‌ها داشته باشیم و نقاط ضعف‌شان را ابلاغ کنیم و مشکلات را بررسی کنیم و برای آن‌ راه‌حلی در نظر بگیریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.