رسانه‌های عربی گزارش دادند که با کاهش قدرت خرید مردم در اغلب کشورهای عربی رکود شدیدی بر بازار عرضه دام قربانی و گوشت حکمفرماست.

رکود در بازار گوشت و گوسفند قربانی در کشورهای عربی

به گزارش قدس آنلاین، میلیون‌ها نفر از شهروندان کشورهای عربی امسال به دلیل گرانی، کاهش قدرت خرید و موج‌های تورم از خرید دام‌های قربانی خودداری کردند.

بنا بر این گزارش،  بازارهای دام گاو و گوسفند در اغلب کشورهای عربی شاهد رکود گسترده‌ای است که منجر به خسارت سنگین به تاجران دام شده است.

رسانه‌های کشورهای عربی اعم از مصر، اردن، فلسطین، یمن، سودان، تونس، لیبی،  الجزائر، مغرب، عراق و سوریه به وضوح از رکود حاکم بر بازارهای عرضه دام ویژه عید قربان در این کشورها خبر می‌دهند و می‌گویند که قیمت گوشت نیز در این ایام سر به فلک کشیده است .

العربی الجدید آورده است که  در شرایطی که تأمین غذا برای خانواده‌های فقیری که از بحران‌های وخیم معیشتی رنج می‌برند، حرف اول را می‌زند، بسیاری از شهروندان عرب از چشیدن طعم گوشت در عید قربان محروم هستند.

در این گزارش آمده است که استقبال از خرید دام قربانی تنها در برخی کشورهای  حاشیه خلیج فارس با استقبال روبرو بوده است.

برای مثال روزنامه آنلاین الیوم السابع در کشور مصر دیروز سه شنبه نوشته بود: ساعاتی مانده به فرارسیدن روز عید سعید قربان قیمت گوشت قرمز در مصر جهش بی سابقه‌ای داشته که نسبت به سال گذشته دو برابر و باعث رکود در بازار شده است.

در این گزارش آمده است، در حالی که مردم برای تعطیلات و جشن اعیاد قربان آماده می‌شوند، گرانی کالاهای اساسی شیرینی عید را از مردم گرفته است.

این رسانه با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز در قاهره بر حسب منطقه به بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ پوند رسیده است، گفت: استقبال شهروندان به خرید دام قربانی نیز  در سایه بالا  رفتن قیمت‌ها به نسبت سال‌های گذشته بسیار ضعیف شده است و تاجران علت گران شدن دام قربانی را بالارفتن قیمت علوفه می‌دانند.

این رسانه به نقل از داده‌های  دانشگاه آمریکایی در قاهره نوشت که که حدود ۳۰ درصد از قصابان در سال جاری بازار مصر را ترک کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.