وزیر دفاع اوکراین مدعی شد که «بخش اصلی» ضدحملات این کشور علیه روسیه هنوز انجام نشده و در راه است.

«بخش اصلی» ضدحملات کی‌یف هنوز شروع نشده است

به گزارش قدس آنلاین، الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین با اشاره به ضدحملات اوکراین علیه روسیه که از مدت‌ها پیش وعده آن را داده بود، مدعی شد که بخشی اصلی این ضد حملات هنوز انجام نشده است.

رزنیکوف با رد گزارش رسانه‌ها درباره کُند بودن روند پیشروی ارتش اوکراین گفت: وقتی اتفاق بیفتد، خواهید دید. همه، همه‌چیز را خواهند دید.

به ادعای وی، نیروهای ذخیره اصلی اوکراین از جمله یگان‌هایی که اخیرا در غرب آموزش دیده و به تانک‌ها و تجهیزات ناتو مجهزند، هنوز در ضدحملات شرکت نکرده‌اند.

وزیر دفاع اوکراین که چندی پیش اخباری درباره استعفای وی منتشر شده بود، درباره اجلاس پیش روی ناتو در ویلینوس، پایتخت لیتوانی که قرار است ۱۱ و ۱۲ جولای (۲۰ و ۲۱ تیر) برگزار شود، به‌رغم تاکید دوباره بر آمادگی اوکراین برای پیوستن به این ائتلاف نظامی، اذعان کرد که تحقق این امر پیش از پایان جنگ، به سختی ممکن است.

وی افزود: می‌دانیم که در بحبوحه جنگ، اتخاذ یک تصمیم سیاسی متفق‌القول غیرمحتمل است اما می‌توان یک علامت روشن مخابره کرد.

وزارت دفاع روسیه پیش‌تر گزارش داده بود که نیروهای اوکراینی از چهارم ژوئن تاکنون، در ضدحملات‌شان موفق نبوده‌اند. نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه ۲۲ ژوئن(اول تیر) گفت که قربانیان ارتش اوکراین از آغاز ضدحملات، از ۱۳هزار نفر تجاوز کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرده که نیروهای اوکراین موفقیتی کسب نکرده‌اند. به گفته وی، اوکراین از آغاز ضدحملات، ۲۵۹ دستگاه تانک و ۷۸۰ خودرو زرهی را از دست داده‌ است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.