اگرچه با فرا رسیدن عید قربان، دو طرف درگیری‌های سودان،اعلام کردند که آتش‌بس موقت در این کشور برقرار خواهد شد، اما این بار هم، خیلی زود، آتش‌بس نقض شد.

باز هم آتش‌بس سودان دوام نیاورد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الجزیره، با وجود اعلام آتش‌بس موقت یک‌جانبه به مناسبت ایام عید قربان، از سوی ارتش سودان، به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به رهبری ژنرال حمیدتی، گزارش‌ها از نقض آتش‌بس و ادامه درگیری‌ها در این کشور حکایت دارد.

منابع محلی اعلام کردند که جنگنده‌های ارتش سودان با پروازهای پر تعداد بر فراز خارطوم، پایتخت سودان، نقاط مختلفی از این شهر را بمباران کردند و نیروهای پشتیبانی سریع سودان نیز در پاسخ به این حملات از سامانه‌های ضدهوایی استفاده کرده‌اند.

همچنین پروازهای پر تعداد جنگنده‌های ارتش سودان در آسمان شهر بحری در شمال خارطوم، توسط منابع محلی گزارش شده است. شعله‌های آتش و ابر دود نیز بر فراز مناطق هدف قرار گرفته، دیده شده است.

همچنین گزارش‌ها از خارطوم و جنوب ام‌درمان، از به‌گوش‌رسیدن صدای تیراندازی‌های پراکنده توسط سلاح‌های سنگین حکایت دارند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا از نقض مکرر آخرین آتش‌بس اعلامی از سوی طرفین درگیری، ابراز نگرانی کرد و اعلام نمود که هیچ راه حل نظامی مورد قبولی، برای پایان‌دادن به درگیری‌های جاری در سودان وجود ندارد.

در خصوص تحولات دارفور نیز، آمریکا، انگلیس و نروژ در بیانیه‌ای نقض گسترده حقوق بشر در این ایالت سودان را محکوم نمودند. سازمان ملل نیز نسبت به این‌که جنگ در این ایالت ماهیت نژادی بگیرد، هشدار داد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.