وزارت خارجه اردن چهارشنبه شب هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد را محکوم و خواستار مقابله با نفرت پراکنی شد.

اردن هتک حرمت به قرآن در سوئد را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین وزارت خارجه اردن چهارشنبه شب سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم توسط افراط گرایان در استکهلم پایتخت سوئد را محکوم کرد و آن را اقدامی تحریک آمیز و نژادپرستانه خواند که غیرقابل قبول است.

وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد، سوزاندن قرآن کریم یک اقدام نفرت‌ انگیز و مظهر اسلام‌هراسی است که به خشونت و توهین به ادیان دامن می‌زند و نمی‌توان آن را به هیچ وجه به عنوان آزادی بیان تلقی کرد.

اردن خواستار توقف این گونه رفتارها و اقدامات غیرمسئولانه، لزوم احترام به نمادهای مذهبی و توقف اعمالی که به نفرت و تبعیض دامن می‌زند، شد.

وزارت خارجه اردن همچنین خواستار افزایش تلاش برای گسترش و ترویج فرهنگ صلح و پذیرش دیگری و رد افراط گرایی، تعصبات و تحریک به نفرت پراکنی شد.

دو هفته پس از آنکه دادگاه تجدیدنظر سوئد ممنوعیت اعلام شده توسط پلیس این کشور را برای تظاهراتی که برای سوزاندن قرآن سازماندهی شده بود، رد کرد، پلیس مجوز تظاهراتی را صادر کرد که برگزارکننده این تظاهرات روز چهارشنبه مصادف با عید قربان مسلمانان، یک نسخه از قرآن را سوزاند.

در سال‌های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض‌های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر هتک حرمت قرآن کریم و نفرت پراکنی علیه مقدسات اسلامی در سوئد را محکوم کرده بود و در توییتی نوشت: نباید جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان و اسلام هراسی به بهانه حمایت از آزادی بیان به امری مرسوم در برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.