سازمان همکاری اسلامی در واکنش به اقدام موهن قرآن سوزی در سوئد، نشست اضطراری برگزار می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی نشست اضطراری برگزار می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری عربستان سعودی، واع، روز جمعه به نقل از این سازمان نوشت: نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی برای بررسی پیامدهای اقدام موهن قران سوزی در سوئد در هفته آتی برگزار می شود.
این سازمان که ۵۷ عضو دارد امروز در بیانیه ای در پایگاه رسمی خود اعلام کرد که با دعوت عربستان سعودی، کشورهای عضو هفته آینده در مقر این سازمان در جده برای یک نشست اضطراری گرد هم خواهند آمد.

این نشست اضطراری و بدون سقف زمانی برای کمیته اجرایی برگزار می شود تا اقدامات لازم در خصوص پیامدهای اقدام سوزاندن قرآن کریم در روز عید قربان در سوئد را پیگیری کند.

این بیانیه افزود که اعضای سازمان همکاری اسلامی در نشست خود، در خصوص اقدامات لازم برای مقابله با این گونه رفتارهای پست و همچنین گرفتن یک موضع واحد درخصوص هتک حرمت قرآن کریم بحث و تبادل نظر خواهند کرد.
پیش تر، سازمان همکاری اسلامی، اقدام یک فرد افراطی در آتش زدن قرآن کریم در مقابل مسجد جامع در استکهلم پایتخت سوئد را شدیدا محکوم کرده بود.

به گزارش قدس آنلاین، این نخستین بار نیست که کشور سوئد در لوای آزادی بیان، این بازی سیاسی را علیه مسلمانان ادامه داده و در اقدامی هنجارشکنانه و نژادپرستانه به فرد یا گروهی مجوز رسمی آتش زدن قرآن داده‌ است.

سال گذشته نیز این حرکت هنجارشکنانه و غیرانسانی در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم تکرار شد.

بهمن ماه سال گذشته نیز «راسموس پالودان» یک شهروند تندرو و اسلام ستیز سوئدی - دانمارکی در اقدامی موهن، یک نسخه از قرآن را در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در پایتخت سوئد آتش زد که او هم مانند قرآن‌سوزی اخیر، برای این اقدام زشت و موهن خود از مقامات سوئد مجوز گرفته بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.