مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان از جذب ۱۵ محیط‌بان جدید برای این سازمان از طریق آزمون استخدامی خبر داد.

۱۵ محیط‌بان جدید در لرستان جذب می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین ازخرم‌آباد، علی سالاروند با ببان اینکه منطقه حفاظت‌ شده‌ سفیدکوه خرم‌آباد و پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا در سال گذشته مجهز به سیستم پایش تصویری  برخط شدند، اظهار داشت: هوشمندسازی مناطق حفاظت‌ شده لرستان برای ارتقا و افزایش ظریب حفاظتی این مناطق است و این استان در راستای سیاست‌های سازمان حفاظ‎ت‌محیط زیست در این حوزه در کشور پیشگام است.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت‌گرفته‌ در آزمون‌های استخدامی امسال از طریق سازمان‌ حفاظت محیط زیست و استانداری لرستان حدود 20 نفر نیروی جدید برای سازمان جذب می‌شوند، افزود: 15 نفر از این نیروها محیط‌بان هستند.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان با تأکید بر کمبود محیط‌بانان در این استان عنوان کرد: بر اساس میانگین جهانی به‌ازای هر هزار هکتار باید یک محیط‌بان داشته باشیم.

وی بیان کرد: 322 هزار هکتار منطقه تحت مدیریت اعم از حفاظت‌ شده، اثر طبیعی و ملی و همچنین 136 هزار هکتار منطقه شکار و صید ممنوع در لرستان وجود دارد که با وجود گستردگی این عرصه‌ها تعداد محیط‌بانان در این استان نسبت به میانگین جهانی بسیار کمتر است.

سالاروند گفت: هوشمندسازی مناطق و پوشش تصویری برخط مناطق حفاظت‌ شده لرستان گامی اصولی برای افزایش ظریب حفاظتی مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست و اقدامی مؤثر برای احیای زیستگاه‌ها و افزایش غنای گونه‌های حیات وحش لرستان خواهد بود.

به گفته سالاروند استفاده از سیستم پایش هوشمند جبران‌کننده کمبود نیروی محیط‌بان و مؤثر در پیشگیری از شکار و صید غیرمجاز است.

وی با تأکید بر اینکه به‌دنبال توسعه این سیستم در سطح مناطق حفاظت‌شده لرستان هستیم، بیان کرد: زیستگاه‌های اصلی این استان از جمله منطقه حفاظت‌ شده «سفیدکوه» خرم‌آباد و پناهگاه حیات‌وحش «سفید کوه» ازنا زیرپوشش این طرح قرار گرفته‌اند و همچنین طرح توسعه و اجرای هوشمندسازی منطقه حفاظت‌شده «اشترانکوه» نیز به‌زودی تکمیل می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.