رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: هیچ‌گاه به دنبال کار مینیاتوری نبوده و نیستیم، در همین راستا تاکنون ۱۲.۵ هکتار زمین به یک شرکت خصوصی اختصاص دادیم. ضمن اینکه با نظارت پارک علم و فناوری خراسان در دو تا سه ماه آینده دو مجموعه کارگاهی در منطقه خواف ساخته خواهد شد.

اختصاص بیش از ۱۲ هکتار به یک شرکت خصوصی در پارک علم و فناوری

به گزارش قدس خراسان، مجتبی اصغری صبح روز شنبه، ۱۰ تیرماه در اولین دوره توانمندسازی کنشگران عرصه صنعت و معدن شرق کشور که با همکاری کانون بسیج مهندسین شهید شوریده در محل پارک علم و فناوری خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تبریک روز صنعت و معدن اظهار کرد: مطالبه‌گری یکی از رسالت‌های بسیج است و تنها راه علاج کشور در این دوران، اقتصاد مقاومتی است. بسیج باید صدای مردم و مطالبه گر باشد، اما این امر باید آگاهانه و عالمانه انجام شود.

نقش مهم بسیج مهندسین در حفظ سرمایه اجتماعی

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور ادامه داد: همراهی با صنعتگران و کارگران واحدهای صنعتی و تولیدی، تمام خواسته ما است. با این همراهی حرکت به سوی رشد و شکوفایی امکان‌پذیر خواهد شد. در این رابطه باید به طرح‌های "صنعت‌یار" و "معدن‌یار" اشاره کنم که با هدف کمک به احیای صنایع و معادن راکد و نیمه فعال اجرا می‌شوند و نقش پررنگی در تثبیت و ایجاد اشتغال دارند. امیدواریم تا به این شیوه بتوانیم صاحبان صنایع را همراهی و سه ضلع مهم در این عرصه را کامل کنیم.

وی افزود: در حوزه صنعت و معدن، تولید و اشتغال آفرینی، سه ضلع «سرمایه اجتماعی»، «سرمایه انسانی» و «سرمایه اقتصادی» اهمیتی ویژه‌ای دارند و در راس آن سرمایه اجتماعی است. بسیج به عنوان نماینده نظام باید برای کنترل سرمایه اجتماعی تلاش کند.

اصغری بیان کرد: بسیج یعنی مردم و مردم یعنی بسیج؛ بسیج باید با تمام توان مطالبه‌گری را پیش ببریم که این مهم با دانش و تشکیل هیئت‌های نواندیشانه قابل اجرا خواهد بود. یکی از مشکلات ما در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف که جلوی تحقق برخی اهداف کوتاه مدت و میان مدت را می‌گیرد، جهل و عافیت طلبی و کمتر شدن مطالبه گری است. بسیج باید این کمبودها را برطرف کند. در این رابطه من مدیران را به شایسته گزینی دعوت می‌کنم.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور درباره جزئیات اولین دوره توانمندسازی کنشگران عرصه صنعت و معدن شرق کشور بیان کرد: باتوجه به پیش‌بینی ناپذیر شدن ثبات شاخص‌های کلان، یکی از برنامه‌های اصلی ما در این رویداد مرور و بررسی دانسته‌های فعالان و کنشگران حوزه صنعت و معدن است. هدف نهایی ما از برگزاری این دوره انتقال تجربیات مفید اساتید برجسته و کانون‌های بسیج مهندسین است.

روحیه بسیجی در پارک علم و فناوری پیاده شده است

در ادامه رئیس پارک علم و فناوری خراسان نیز در این مراسم بیان کرد: هرچه امروز داریم از رشادت و ایثار شهدا، جانبازان و آزادگان است و با همه وجود تلاش می‌کنیم تا نگاه، تفکر و روحیه بسیجی در پارک علم و فناوری خراسان به عنوان یک فضای علمی پیاده شود. پارک علم و فناوری خراسان رضوی در دوره مدیریتی جدید با نگاه دقیق به مزیت‌های کشور و به خصوص استان، در حوزه‌های صنایع معدنی، صنایع غذایی و کشاورزی، صنایع خلاق فرهنگی و زیارت ورود جدی داشته است.

مسعود میرزایی شهرابی ادامه داد: اتاق فکر کشورهای غربی به صورت جدی در حال فعالیت است. ما با افکار و سیاست‌ دولت‌های غربی مشکل داریم، اما لازم است تمامی تاکتیک‌ها و سیاست‌های آن‌ها را بررسی کنیم تا بتوانیم به خوبی تصمیم‌گیری کنیم. علت اصلی حمله غرب به کشوری مانند افغانستان، به دست گرفتن عناصر مهم موجود در این کشور است. عناصری همچون لیتیوم، تالک، مس و اورانیوم که نقش اساسی در آینده جهان دارند.

وی افزود: امروزه اقتصاد دانش بنیان بر تولید ناخالص ملی در کشورهای مختلفی مانند کره جنوبی و آمریکا تاثیر گذاشته است. ایران در بحث تولید علم جزو ۵ کشور برتر جهان است اما با این حال هنوز هم در مصرف علم ضعف‌هایی داریم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان ادامه داد: پارک علم و فناوری خراسان رضوی تعامل بسیار خوبی با بسیج اساتید استان برقرار کرده است و این ارتباط باید بیش از این‌ها ادامه داشته باشد.

افتتاح دو مجموعه کارگاهی با نظارت پارک علم و فناوری استان

وی افزود: هیچ‌گاه به دنبال کار مینیاتوری نبوده و نیستیم، در همین راستا تاکنون ۱۲.۵ هکتار زمین به یک شرکت خصوصی اختصاص دادیم. ضمن اینکه با نظارت پارک علم و فناوری خراسان در دو تا سه ماه آینده دو مجموعه کارگاهی در منطقه خواف ساخته خواهد شد و پردیس صنایع معدنی نقطه آغاز جلوگیری از باطله فروشی در این منطقه است.

میرزایی عنوان کرد: همکاری و تعامل بسیار خوبی با بسیج اساتید استان داریم و از همین رو استقبال می‌کنیم تا جامعه بسیجیان در پارک علم و فناوری خراسان حضور داشته و این برنامه سرآغاز این اتفاق ارزشمند باشد.

گفتنی است؛ اولین دوره توانمندسازی کنشگران عرصه صنعت و معدن شرق کشور در دو روز در محل پارک علم و فناوری خراسان رضوی برگزار می‌شود. در این دوره باحضور اساتید مجرب، جلسات آموزشی مختلفی مثل مدل عارضه یابی واحدهای تولیدی و شیوه‌های تامین مالی در صنایع و معادن، جلسات پرسش و پاسخ و انتقال تجربیات کانون‌های بسیج مهندسین صنعت و معدن برگزار شد.

خبرنگار: محدثه مودی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.