رئیس جمهور فرانسه از وزرای کابینه خواست از تمام قدرت خود برای بازگرداندن نظم و آرامش به کشور استفاده کنند.

ماکرون به وزرای کابینه: هر کاری می‌توانید بکنید تا نظم به کشور بازگردد

به گزارش قدس آنلاین، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در تازه ترین موضعگیری درباره اعترضات گسترده در این کشور از وزرای کابینه دولتش خواست از تمام قدرت خود استفاده کنند و هر کاری می‌توانند انجام دهند تا نظم و آرامش را به کشور بازگردانند. 

ماکرون پیش از این اعتراضات فرانسه را به گردن تعدادی نوجوان انداخته بود و گفته بود که این افراد تحت تاثیر شبکه های اجتماعی و بازیهای ویدئویی در حال شورش هستند. وی از والدین فرانسوی خواسته بود که مسئولیت به خرج دهند و از حضور نوجوانان در خیابانها جلوگیری کنند. 

همزمان شبکه الجزیره گزارش داده که فرانسه برای مقابل با معترضان نیروهای ویژه خود را در مرکز شهر لیون مستقر کرده است و خبرها از درگیری نیروهای امنیتی و پلیس با معترضان در شهر مون پولیه حکایت دارد. 

در پی انتشار خبر قتل نوجوان ۱۷ ساله در روز سه شنبه، معترضان خشمگین ساختمان‌ها و خودروهای دولتی را در حومه فرانسه به آتش کشیدند. از آن زمان به بعد، ناآرامی‌ها به سایر شهرها و مناطق فرانسه گسترش پیدا کرده است و تا کنون ادامه دارد.

در حالیکه نیروهای امنیتی و پلیس فرانسه برای کاستن از شدت اعتراضات ناکام مانده اند برخی خبرها حکایت از استفاده از پهپاد برای پایش اعتراضات و کنترل معترضان حکایت دارد.

طبق گزارش پایگاه خبری گلوبال تایمز، در جریان اعتراضات جمعه هفته گذشته تا روز گذشته، بیش از ۲۵۰۰ حادثه آتش سوزی ثبت شد، ۱۳۵۰ وسیله نقلیه و ۲۳۴ ساختمان به آتش کشیده شد. ۷۹ مامور پلیس مجروح شدند و بیش از ۱۳۰۰ نفر دستگیر شدند. حداقل ۴۵۰۰۰ مامور پلیس و ژاندارمری در فرانسه مستقر شده‌اند و دولت فرانسه همه مراسمات و رویدادهای بزرگ در سراسر کشور را لغو کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.