معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: به مناسبت دهه امامت و ولایت و در زمینه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۱۰۹ قطعه پلاک زمین به مشمولین واجد شرایط در شهرستان گناوه واگذار شد.

واگذاری ۱۰۹ قطعه زمین به واجدین شرایط در گناوه

به گزارش قدس آنلاین، محمدهادی رستمیان روز دوشنبه در آیین واگذاری زمین به مشمولین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: در زمینه اجرای سیاست‌های دولت خدمتگزار و بر مبنای تاکیدات فراوان استاندار بوشهر بر تسریع در اجرایی‌شدن برنامه‌های دولت، با همت مسکن و شهرسازی و همراهی سایر شورای مسکن استان ، سازوکارهای لازم برای فراهم کردن زیرساخت‌های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه مسکن فراهم شده است.

وی افزود: باتوجه به سیاست های دولت و فرامین رهبری مبنی اقتصاد دریامحور و کشاندن جمعیت به سمت نوار ساحلی از جمله آرمان‌های مهم توسعه‌ای در کشور بوده که بارها بر آن تاکید شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر تصریح کرد: دولت انقلابی که مکتب نبوی، فرهنگ علوی و نهضت حسینی را سرلوحه کار خود قرار داده با اقداماتی از قبیل واگذاری زمین و فراهم کردن زیرساخت های لازم، به دنبال زمینه‌سازی برای اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

رستمیان ادامه داد: واگذاری زمین در زمینه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ضامن بقا و استمرا و دوام جامعه است که در این استان گام های موثری برداشته شده است.

وی بیان کرد: اگر نظیر چنین اقداماتی در بندرریگ که قدمت و تاریخ دیرینه ای دارد از گذشته اجرا شده بود، هم اکنون با جمعیت بسیار زیاد و بیش از جمعیت فعلی مواجه بودیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ که مجلس شورای اسلامی قانون بحث خانواده و جوانی جمعیت را مصوب کرد، در دولت انقلابی آیت الله رئیسی آئین نامه و شیوه نامه اجرایی تدوین و از اواخر سال گذشته به انجام رساند.

سیدمحمود دستغیبی گفت: این مدیریت از سال گذشته با اطلاع رسانی به عمل آمده، ثبت نام های گسترده ای در سامانه نهضت ملی مسکن به عمل آورد.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از سه هزار نفر اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که یک هزار نفر هم اینک حائز شرایط بوده و مابقی در دست بررسی است.

وی افزود: باتوجه به اینکه بحث مسکن و خانواده در جامعه اسلامی اهمیت زیادی دارد، جلسه شورای مسکن کشور به صورت ماهانه به صورت ویدئو کنفرانس از طرف دولت و در استان به ریاست استاندار به صورت هفتگی و مستمر برگزار می شود.

دستغیبی گفت: براساس سیاست دولت در حوزه جوانی جمعیت، واگذاری زمین به خانوارهای مشمول در شهرستان های استان در دستور کار قرار گرفته که شهرستان گناوه نیز از جمله آنها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر، نوسازی بافت های فرسوده و خودمالکی را از دیگر برنامه های دولت در استان اعلام کرد و گفت: ۱۲ شهر از هشت شهرستان استان بوشهر مشمول نوسازی بافت های فرسوده شهری می‌ شود که در سال گذشته شورای عالی شهرسازی، بسته های تشویقی خوبی را برای اجرای آن ابلاغ و به شهرداران و فرمانداران ارسال شده است.

وی بیان کرد: در کنار بافت های فرسوده موضوع بسیار مهم، طرح خودمالکی است که در حوزه شهری و روستایی در حال اجرا است و هرکدم از مالکانی که دارای زمینی و در ردیف بافت های فرسوده قرار دارند از طریق ثبت نامه در سامانه ملی مسکن از ظرفیتی که دولت ایجاد کرده می توانند استفاده کنند.

فرماندار گناوه اظهار کرد: در اجرای تدابیر دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی در حوزه ساماندهی مسکن حوانان، ۱۰۹ قطعه زمین به صورت رایگان به متقاضیان واجد شرایط در بندرریگ و این شهرستان واگذار می‌شود.

محمدتقی صفری افزود: با اقداماتی که برای تسهیل امر ازدواج جوانان از جمله واگذاری زمین توسط دولت فراهم شده می توان نقش موثری در جلوگیری از پیری جمعیت جامعه داشته باشد.

وی گفت: امیدواریم با سیاست های خوبی که دولت در امر خانه دار شدن جوانان دارد، در این شهرستان همه جوانان نیازمند از آن بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.