رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی برنامه های ویژه غدیر در استان را تشریح کرد و گفت: به تناسب امکانات در هر شهرستان مراسم شادپیمایی با حضور باشکوه مردم پیش بینی شده  است.

تشریح برنامه های غدیر در خراسان جنوبی/برگزاری مراسم شادپیمایی

به گزارش قدس آنلاین، محسن مشرفی  در رابطه با برنامه‌های دهه امامت و ولایت در خراسان جنوبی اظهار داشت: برنامه‌های دهه امامت و ولایت با مراسم بزرگ عرفه و برگزاری دعای عرفه در سطح استان آغاز شد و برنامه‌های معنوی ارزشمندی پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: روز عید سعید قربان با برگزاری نماز عید سعید قربان در استان گرامی داشته که در مرکز استان به امامت آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان و حضور گسترده مردم اقامه شد.


آغاز برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: برنامه‌های دهه امامت و ولایت و جشن‌های باشکوه با آغازین شب این دهه در سطح مساجد و میادین استان آغاز شده و هر چه به سمت روز عید بزرگ غدیر نزدیک می‌شویم این برنامه‌ها از شور و شکوه بیشتری برخوردار خواهد بود.

مشرفی با بیان اینکه همراه با برنامه‌های شاد پیمایی در سراسر کشور و جشن ۱۰ کیلومتری پایتخت کشور در سایر استان‌ها نیز مراسم جشن و شاد پیمایی با حضور گسترده مردم برگزار می‌شود، یادآور شد: در شب و روز عید غدیر به تناسب امکانات در هر شهرستان مراسم شاد پیمایی با حضور باشکوه مردم پیش بینی شده و در مرکز استان نیز در عصر منتهی به شب عید غدیر مراسم شاد پیمایی از محل میدان شهدا به سمت میدان ابوذر و خیابان شهید اسدزاده به سمت مسجد امام حسین (ع) ساعت ۱۷ تا ۱۹ با برپایی موکب‌های مختلف و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و پذیرایی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: افق نگاه این برنامه با توجه به شرایطی که در این سال‌های اخیر وجود داشته از جنس مراسم باشکوه ۲۲ بهمن ماه و جمعیت صد هزار نفری است.

برگزاری برنامه تجدید پیمان با ولایت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: اصل برنامه دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه در کشور خود تبلور پیام غدیر بوده و این نمی‌شود که آنچه که برگرفته از غدیر بوده باشکوه‌تر از جشن غدیر باشد و در سال‌هایی که پشت سر گذاشته شده کمتر مورد توجه بوده اما امسال و سال‌های آینده بر شکوه، رونق و عظمت و برنامه‌های متنوع آن افزوده خواهد شد.

مشرفی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های ویژه این روزها تجدید پیمان با ولایت است، گفت: دیدار مؤمنان با ائمه جمعه در دفاتر و یا مصلی‌ها نماز جمعه و در مرکز استان دیدار با نماینده ولی فقیه در روز جمعه قبل از نماز خطبه‌های نماز جمعه در مصلی المهدی برنامه‌ریزی شده است.

وی در زمینه تبیین مسئله مهم ولایت در اجرای برنامه‌های این دهه گفت: بعد ظاهری جشن‌های غدیر در این ایام ایجاد شور و نشاط و فضای جشن و شادی و نشان دادن احساسات و عواطفی بوده که مؤمنان نسبت به وجود رسول الله و امیرالمؤمنین و ارادت به ایشان دارند و بعد زیربنایی و بنیادی غدیر توجه به جایگاه امامت و ولایت است.

غدیر پاسخ دهنده بزرگترین نیاز بشریت به امامت و ولایت است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: پیامبر (ص) فرموده‌اند «عید غدیر بزرگترین عید امت من است» که این سخن نشان دهنده این بوده که غدیر پاسخ دهنده بزرگترین نیاز بشریت که نیاز به پل مطمئن مخلوقان با خداوند متعال می‌باشد که همان مسیر امامت و ولایت بوده است.

مشرفی بیان داشت: با توجه به اینکه عید غدیر فرصت و همایش بین‌المللی بود که به هدایت پروردگار متعال می‌باشد، پیامبر مأموریت یافتند که وصی و جانشین خودشان را برای بشریت معرفی کنند و در همایش عظیم آخرین حج خود مسئله ولایت و امامت جامعه و جانشینی بعد از خودشان را مورد توجه و تأکید قرار دادند.

وی ادامه داد: این پاسخی به نیاز قطعی بشر به داشتن پیشوا و راهنمایی که عاری از هر گونه اشتباه و برنامه‌ریزی و پیشبرد امور بشریت باشد و پیام‌آور عدالت و گسترش دهنده همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها بوده است.

توجه به پیام غدیر در تبیین فرهنگ ناب اسلام محمدی و قرآن کریم

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: مسئله اصلی در این ایام و در تمام طول زندگی توجه به پیام غدیر و نگاه آرمانی امیرالمؤمنین و فرزندان ایشان در تبیین فرهنگ ناب اسلام محمدی و قرآن کریم است.

مشرفی با اشاره به اینکه عالمی که در آن زندگی می‌کنیم خداوند اراده خود را در دو قالب اراده تکوینی و اراده تشریعی رقم زده است، اضافه کرد: اراده تکوینی خداوند نظم حاکم بر همه موجودات عالم است.

وی ادامه داد: در اراده تشریعی خداوند تأکید کرده همین نظم در زندگی بشر هم وجود داشته باشد و اراده و اختیار را با فرستادن کتاب آسمانی، پیامبر و ائمه به دست بشر سپرده و بشر باید تصمیم بگیرد که اراده تشریعی خداوند را در زندگی خود رقم زده و زیبایی‌ها را فراهم و از زشتی‌های و پلشتی‌ها دوری کند.

همایش نخبگانی در راستای الگوی جامعه تمدنی از نگاه امیرالمؤمنین

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: با این نگاه دین مبین اسلام و فرهنگ ناب محمدی و انقلاب اسلامی ایران که همان مسیر اسلام را دنبال می‌کند می‌خواهد که مردم با خواست و اراده خود و با حضور خودشان بهترین و زیباترین‌ها را با هدایت الهی برای خود رقم بزنند و این مسیر در شرایطی که ما در ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم بیشتر بروز و ظهور یافته از طرفی حرکت رو به افول دشمنان این نظام و مردم خداجو و از طرف دیگر حرکت رو به رشد جامعه اسلامی ایران و ملت‌های مظلوم منطقه در راستای فرامین و هدایت‌های قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه در راستای مکتب انسان ساز امیرالمؤمنین دیده می‌شود.

مشرفی با اشاره به اینکه شعار محوری امسال در دهه امامت و ولایت به عنوان «امیرالمؤمنین علی (ع) معیار زندگی و الگوی حکمرانی زندگی» نامگذاری شده است، تصریح کرد: در راستای الگوی جامعه تمدنی از نگاه امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه و سیره ایشان همایش نخبگانی پیش بینی شده که سلسله گردهمایی‌هایی بوده که در طول سال تا دهه ولایت سال آینده به طور مستمر برگزار و نخبگانی از حوزه و دانشگاه و فرهیختگان آحاد جامعه شرکت داشته و بررسی و بازخوانی سیره تمدن ساز حضرت علی (ع) دستور و موضوع این همایش خواهد بود.

وی ادامه داد: کسانی در دنیا مدعی این شده‌اند که دارای فرهنگ و تمدن هستند، غرب به عنوان قدرت سیاسی حاکم در منطقه‌ای از جغرافیای این عالم هیچ گونه ریشه فرهنگی و تمدنی قابل عرضه‌ای ندارد.

دنیا خسته از جرم و جنایت غرب

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان داشت: همه آنچه که بشریت شاهد آن از غرب هستند چپاول‌گری، ظلم، ستم و تخریب و غیره بوده و بر پایه هوای نفس اهداف خود را دنبال می‌کنند و راهکاری که در پیش گرفته‌اند برای پیش بردن حکومت سرمایه داری خودشان بر سه پایه زر شامل ثروت، زور و تزویر است.

مشرفی گفت: اینها مدعی برخی از مباحث مقدس در جامعه بشری شده‌اند و متأسفانه با عناوینی مانند حقوق بشر، آزادی، دموکراسی وارد شده اما همه هدفشان غارت سرمایه‌های ملت‌های مظلوم دنیا است.

وی افزود: دنیا خسته از ظلم و ستم و جنایتی که غرب به معنای همین حاکمیت سیاسی طاغوتی که حاکم بوده می‌باشد و تشنه برای مکتب و گفتمانی که نیازهای فطری بشر را پاسخ قانع کننده داشته باشد و فکر بشر را تأمین و تضمین بکند.

تبیین مکتب اسلام و سیره علوی در دنیا

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: مولا علی (ع) و فرزندانشان برگرفته از قرآن کریم چنین پاسخی را برای بشریت دارند.

مشرفی با بیان اینکه امروز در گام دوم انقلاب اسلامی وظیفه ما بسیار سنگین بوده که مکتب اسلام و سیره علوی را برای آحاد جامعه اول برای خودمان و در رده بالاتر برای مسئولان با گفتمان تبیین و آن را بازخوانی کنیم، خاطرنشان کرد: فرصت مناسبی را برای تحلیل و بررسی سیره حکمرانی امیرالمؤمنین داشته باشیم و بعد بتوانیم این الگو را برای سایر جوامع بشری که منتظر و تشنه این فرهنگ ناب هستند ارسال و نشر دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.