معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای از نظر خوابگاهی با کمبود ۵۵ هزار نفری مواجه است که به منظور توسعه سرانه فضاهای آموزشی، خوابگاهی و تجهیزات باید نهضت خوابگاه سازی شکل بگیرد.

معاون دانشگاه فنی و حرفه‌ای: دانشگاه فنی و حرفه ای از نظر خوابگاهی با کمبود ۵۵ هزار نفری مواجه است

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا جلیلی روز دوشنبه در آیین گشایش سالن همایش شهید مجید اردکانی آموزشگاه فنی امام خمینی (ره) سبزوار اظهار کرد: یکی از رویکردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، توسعه آموزش‌های مهارتی است و در این راستا مهارتی شدن ۳۰ درصد آموزش عالی مورد توجه و تاکید است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: توجه به دانشگاه فنی و حرفه ای باید یکی از اولویت های نظام آموزش عالی و نظام حکمرانی کشور باشد.

وی اظهار کرد: یکی از مسیرهای پیشرفت کشور توجه به مهارت است، در این راستا باید از حرف به گفتمان و فرهنگ سازی توسعه آموزش‌های مهارتی رسید و این نگاه را در سطح جامعه نیز گسترش داد.

جلیلی افزود: باید سازوکاری فراهم شود که فرهنگ سوق دادن دانش آموزان به رشته های مهارتی، که حلقه گمشده صنعت و نیروی کار است در جامعه تقویت شود، چرا که آموزش‌ دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مهارتی است و عمده آنها پس از پایان تحصیلات جذب بازار کار می‌شوند.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای و هنرستان ها جایگاه ویژه‌ای در بین مراکز علمی دارند

فرماندار سبزوار نیز با بیان اینکه توسعه بر مبنای مهارت رخ می دهد، گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای و هنرستان ها جایگاه ویژه‌ای در بین مراکز علمی دارند.

حسین ابراهیمی کُردیانی افزود: دانشکده های فنی و حرفه ای و مراکز فنی با مهارت پروری و آموزش صحیح، فاصله صنعت و دانشگاه را کاهش داده اند.

وی تصریح کرد: توسعه و پویایی بیشتر دانشکده های فنی و حرفه ای، مستلزم تحرک و پویایی در سطح ملی و منطقه‌ای و ایجاد ارتباط آنها با ظرفیت‌های ملی است، در این مسیر باید از نگاه تمرکزگرایی خارج و به استعدادها و ظرفیت شهرستانها نیز توجه ویژه ای شود.

فرماندار سبزوار گفت: مراکز فنی و حرفه ای از طریق آموزش های مهارتی نیازمحور، علاوه بر توسعه همه جانبه کشور یک ظرفیت‌ برای ایجاد اشتغال محسوب می شوند.

ابراهیمی افزود: برای نمونه یک شرکت دانش بنیان در سبزوار، توانسته است به عنوان یک صنعت پیشرو، تحولی در تولید الکتروموتورهای کم مصرف ایجاد کند که هم اینک با وزارت نیرو قرارداد همکاری دارد و در آینده نزدیک توانایی تبدیل شدن به یک ویژند شاخص بین‌المللی را دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.