شهردار یکی از مناطق فقیرنشین فرانسه می‌گوید که این کشور در روزهای ناآرامی و اعتراض، در «جهنم» بوده است.

فرانسه چند روز در جهنم بود/ مجازات معترضان باید سختگیرانه‌تر شود

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از بی‌بی‌سی، زرتشت بختیاری، شهردار شهر «نوی سور مرن» که در یکی از مناطق فقیرنشین فرانسه در شرق پاریس، واقع شده است، پس از گذشت ۶ روز از اعتراضات سراسری خشونت‌آمیز در این کشور، از تجربیات تلخ خود در این روزها پرده برداشت و گفت که قرار است در ملاقات با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، درباره خلأ قانونی برای اعمال مجازات سختگیرانه‌تر علیه معترضان بحث کند.

بختیاری قرار است امروز (سه‌شنبه) با بیش از ۲۰۰ شهردار دیگر با ماکرون دیدار و درباره این بحران تبادل‌نظر کند. به نوشته بی‌بی‌سی، درخواست بختیاری در این دیدار «سختگیری بیشتر از سوی دولت» و صدور مجوز برای پلیس محلی جهت استفاده از پهپاد برای نظارت بر اتفاقات و فعالیت‌های شهرها است.

وی اظهار داشت: چند شبانه‌روز در جهنم بودیم. اتفاقی که الان شاهدش هستیم، نتیجه سال‌ها ضعف سیاستمداران و تصمیمات آنها است. مشکل از حاکمیت است چون این افراد از عدالت هراسی ندارند. ممکن است به دادگاه بروند اما چند ساعت بعد از محاکمه به خانه برمی‌گردند و خیلی ساده بگویم، دلیل آن هم این است که ما در زندان این منطقه از پاریس، فضای کافی نداریم. نمی‌توانیم از وجود چنین ضعفی در دولت حمایت کنیم.

فرانسه چند روز در جهنم بود/ مجازات معترضان باید سختگیرانه‌تر شود

بختیاری در ادامه توضیح داد که درست خارج از دفترش در شهرداری، دیوار سوخته پاسگاه پلیس قرار دارد که هفت اتومبیل سوخته و خاکسترشده کنار هم ردیف شده‌اند و به گفته وی «آنها (معترضان) ساعت یک بامداد با یک دبه بنزین به آن طرف دیوار پریدند.»

این ساختمان با معاونت تامین مسکن دیوار مشترک دارد؛ معاونتی که مسئولیت پیدا کردن خانه برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از مردم این شهر را عهده‌دار است.

ملاقات ماکرون و شهرداران فرانسه پس از درخواست رئیس جمهور این کشور از والدین فرانسوی برای کنترل کردن فرزندان‌شان و دور نگه داشتن آنها از فضای مجازی انجام خواهد شد. به گفته ماکرون، فضای مجازی باعث انتشار و گسترش «محتوای تحریک‌آمیز» می‌شود.

بختیاری می‌گوید که از شروع ناآرامی‌ها در ۲۷ ژوئن که پس از کشته شدن نوجوانی ۱۷ ساله به نام «نائل» به دست پلیس فرانسه، آغاز شد، او روزانه بیشتر از سه ساعت نخوابیده است. به گفته بختیاری، در یکی از این شب‌ها، او به همراه چند نفر از اعضای شورای شهر، تا ساعت ۴ یا ۵ بامداد در خیابان‌ها گشت می‌زده و آن ها برای نیروهای پلیس مستقر در این شهر، به عنوان سیستم هشدار عمل کرده‌اند.

از آغاز اعتراضات در فرانسه، بیش از ۳هزار نفر در این کشور بازداشت شده‌اند و به گفته ژرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه، عمده افراد بازداشت‌شده در جریان اعتراضات ۶ روزه، زیر سن قانونی بوده و میانگین سنی آنها از ۱۷ سال فراتر نمی رود.

افسر پلیسی که در ایست بازرسی از فاصله‌ای نزدیک به نائل شلیک کرده بود، بلافاصله بازداشت و به قتل غیرعمد متهم شد اما این اقدام هم مانع ورود معترضان به خیابان‌ها نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.