مینی سریال «هایجک» به کارگردانی جیم فیلد اسمیت در یک سفر هفت ساعته هیجان و تنشی جذاب را از یک ماجرای هواپیماربایی به نمایش می‌گذارد.

مینی سریال «هواپیماربایی» به کارگردانی جیم فیلد اسمیت از ۲۸ ژوئن (۷ تیرماه) پخش خود را از سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس آغاز کرده است، سریالی مهیج و دلهره‌آور که داستان ربوده شدن یک هواپیمای مسافربری توسط یک گروه خلافکار را در سفر هفت ساعته از دبی تا فرودگاه هیتروی لندن روایت می‌کند.

این سریال هفت قسمتی که هر اپیزود آن یک ساعت است داستانش را دقیقاً در بازه زمانی این پرواز میان آسمان و زمین پیش می‌برد. سم نلسون (با بازی ادریس البا) یک مذاکره‌کننده ماهر در دنیای تجارت است که در حال بازگشت به شهرش است و سعی دارد رابطه‌اش را با همسرش ترمیم کند. در همان ابتدای سفر متوجه اتفاقات مشکوکی در هواپیما می‌شود. تا اینکه بر اثر یک حادثه پیش‌بینی نشده، هواپیماربایان زودتر از موعد برنامه خودشان را آغاز می‌کنند. نلسون که شخصیتی زیرک و موقعیت‌شناس دارد با نقشه‌هایی که در لحظه می‌ریزد تمام توانش را به کار می‌بندد تا جان مسافران را نجات دهد. او در لحظه آخر و قبل از اینکه اینترنت هواپیما قطع شود به همسرش پیامی مبنی بر ربوده شده هواپیما می‌دهد و داستان در آسمان و داخل کابین هواپیما و همچنین روی زمین از سوی پلیس، برج مراقبت لندن و دبی و یک افسر ضدتروریسم ادامه پیدا می‌کند و همه در تلاشند تا خبری از داخل هواپیما به دست بیاورند.

یک سفر دلهره‌آور از دبی تا لندن

تاکنون سه قسمت از این سریال پخش شده و علیرغم اینکه بیشتر اتفاقات در فضای محدود یک هواپیما رخ می‌دهد اما به دلیل داستانی جذاب و پرتنش، کات‌های به موقع و موقعیت‌هایی که مانند پازل همدیگر را تکمیل می‌کنند، ریتم آن به خوبی حفظ شده و تماشایش برای علاقمندان به این ژانر دلچسب است.

ادریس البا که از هنرپیشه‌های مطرح سیاهپوست انگلیسی است در تلویزیون با مجموعه‌های «وایر» و «لوتر» خوش درخشید؛ او برای بازی در سریال «لوتر» شهرت جهانی یافت و جوایزی همچون «گلدن گلوب»، «امی» و «بفتا» را برای این سریال از آن خود کرد. او در سریال «هواپیماربایی» نیز یک شخصیت خونسرد اما زیرک را به خوبی به تصویر درآورده و علاقمندانش را پای این مجموعه تلویزیونی نشانده است. محمد الساندل، آرچی پنجابی، کیت فیلیپس، بن مایلز، ایو مایلز، مکس بیزلی، نیل ماسکل، هالی ایرد و جیمز باروز از بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

جیم فیلد اسمیت، کارگردان این مینی سریال نیز تاکنون مجموعه‌های تلویزیونی «جویندگان حقیقیت»، «جنایی: اسپانیا»، «جنایی: آلمان»، «جنایی: فرانسه»، «جنایی: انگلیس» را ساخته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.