وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه قرار نیست مشکل ضعف مدیریت و ناترازی صندوق‌های بازنشستگی از جیب کارگران حل شود، گفت: اماهمه کارشناسان اینرا قبول دارند که صندوق‌ها سرمایه بین نسلی هستند و بایداصلاحات یدر مدیریت و شیوه‌های اداره آنها انجام شود.

قرار نیست مشکل ضعف مدیریت و ناترازی صندوق‌ها از جیب کارگران حل شود

قدس آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره مخالفت کمیسیون تخصصی مجلس با دو پیشنهاد دولت برای افزایش سن بازنشستگی و پرداخت حقوقربازنشستگاه بر مبنای متوسط 5 سال آخر خشدمت بجای دو سال کنونی گفت: دولت لایحه می‌دهد و مجلس آن را بررسی می‌کند و باید ببینیم در کمیسیون تلفیق چه تصمیمی اخذ می‌شود. آنچه از صحن مجلس بگذرد و به تأیید شورای نگهبان برسد و تبدیل به قانون شود برای همه لازم‌الاجراست.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما کهکارگان به این موضوع انتقاد دارند و منطقی است که مشکل ناترازی صندوق‌ها که به دلیل ضعف و ناکارآمدی مدیریتی است از جیب کارگران جبران شود، گفت: بحث تامین بودجه و مشکل صندوق‌ها که مشکل مدیریتی است اما اینکه از جیب کارگران داده شود، درست نیست کسی هم این را قبول ندارد. اما آنچه مسلم است این است که صندوق‌ها با ناپایداری جدی مواجه شده‌اند که دلایل خاص خودش را دارد. بسیاری از صاحب نظران علم اقتصاد در حوزه تامین اجتماعی و کارهای آینده‌پژوهی همه بر این باور هستند و اجماع دارند که باید اصلاحاتی در حوزه مدیریت و شیوه اداره صندوق‌ها به عمل آید که علی ایحال همه این‌ها باید تبدیل به قانون شود.

وی افزود: صندوق‌های تامین اجتماعی مربوط به بین النسل‌ها هستند و باید به فکر آتیه کارگر باشیم. وظیفه وزارت کار صیانت از صندوق‌ها است. باید کاری کنیم تا صندوق‌های بازنشستگی به پایداری برسند.

عدم استقبال مردم از طرح کالابرگ

مرتضوی درباره آخرین وضعیت طرح کالابرگ الکترونیکی، اظهار کرد: فرایند کاملاً به روال طبیعی ادامه پیدا می‌کند و قرار است تغییراتی بر حسب دستور آقای مخبر به عمل آوریم که در حیطه کارشناسی است تا پس از انجام و تایید مراجع صاحب‌نظر، ابلاغ شود اما استقبال از این طرح خیلی مطابق با انتظار ما نبوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.