شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با درخواست کشورهای اسلامی درخصوص برگزاری جلسه فوری به‌منظور بررسی اهانت به قرآن کریم در برخی کشورهای اروپایی موافقت کرد.

موافقت سازمان ملل با درخواست کشورهای اسلامی برای برگزاری جلسه فوری درباره اهانت به قرآن

به گزارش قدس آنلاین، این جلسه قرار است روز سه‌شنبه هفته آینده (۲۰ تیر) برگزار شود. سفرای کشورهای اسلامی در ژنو پیشتر در پی اقدام شنیع اهانت به قرآن کریم در سوئد و به دنبال تصمیم کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده، خواستار برگزاری جلسه فوری در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد شده بودند.

دیپلمات‌های ارشد کشورهای اسلامی در نامه‌ به رئیس شورای حقوق بشر برلزوم بررسی ابعاد مختلف اقدامات ضد دینی که منجر به گسترش نفرت، تبعیض و خشونت می‌شود تاکید و تصریح کردند که با تکرار اقدامات توهین آمیز به قرآن کریم، شورای حقوق بشر باید با تشکیل جلسه‌ای ویژه، این موضوع را بررسی کند.

شورای حقوق بشر در جلسه امروز بعد از ظهر (چهارشنبه) با این درخواست موافقت کرد. گفتنی است که کشورهای اسلامی در نظر دارند تا متعاقب برگزاری جلسه فوری، قطعنامه‌ای هم در محکومیت سوزاندن قرآن کریم به نشست پنجاه و سه شورای حقوق بشر ارائه کنند.

 یک افراطی سوئدی چهارشنبه هفته پیش تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن کریم را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

این اقدام شنیع با موج محکومیت گسترده‌ای روبرو شده است. فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که سازمان ملل هتک حرمت قرآن کریم را محکوم می‌کند. اتحادیه اروپا نیز با صدور بیانیه‌ای اهانت به مقدسات دینی را قاطعانه رد و تصریح کرد که سوزاندن قرآن کریم به هیچ وجه انعکاس‌دهنده نظرات اتحادیه اروپا نیست.

همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نفرت پراکنی علیه مقدسات اسلامی در سوئد را محکوم کرد و در توییتی نوشت: نباید جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان و اسلام هراسی به بهانه حمایت از آزادی بیان به امری مرسوم در برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.