معاون ‌عمرانی استاندار لرستان با بیان اینکه خرم‌آباد به خطوط ریلی متصل نیست، گفت:‌ اجرای پروژه ریلی از مرکز لرستان به اندیمشک در نامه‌ای از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

معاون اول رئیس جمهور اجرای پروژه ریلی خرم‌آباد ـ ‌اندیمشک را ابلاغ کرد

به گزارش قدس‌آنلاین، احمدرضا دالوند ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور اقتصاد و دارایی لرستان اظهار داشت: شرایط سرمایه‌گذاری پیش‌ازاین در این استان مطلوب نبود، اما شرایط کنونی تغییر یافته‌است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان تمام مشکلات لرستان را به دیگران منتسب کرد زیرا زمان مسئولیت ما هم روزی تمام می‌شود، افزود: این استان از سال‌های گذشته بی‌توحهی دیده‌است، بنابراین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری، رشد اقتصادی و توسعه همه‌جانبه را باید ایجاد کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تأکید به اینکه این استان سومین استان پربارش کشور است، عنوان کرد: میانگین بارندگی در لرستان سال گذشته حدود ۵۰۰ میلی‌متر گزارش شد.

وی بیان کرد: کشاورزی، دامپروری و گردشگری از اولویت‌های لرستان است، اما به‌دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب و کم‌آبی در حوزه کشاورزی با مشکلاتی مواجه هستیم.

دالوند با بیان اینکه ۹ مرکز استان از جمله خرم‌آباد به خطوط ریلی متصل نیست، گفت: خط ریلی دورود ـ خرم‌آباد پس از چند سال تعطیلی با تأمین منابع مالی دوباره فعال شده‌است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به پروژه ریلی این استان ادامه داد: پروژه ریلی از مرکز لرستان به اندیمشک طی نامه‌ای از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شده‌ است.

دالوند با بیان اینکه ۹۷۶ پروژه لرستان در ابتدای دولت سیزدهم غیرفعال و یا بلاتکلیف بود، اظهار داشت: ۲ پروژه اکنون راکد است و پروژه‌های تأثیرگذار با توجیه اقتصادی فعال هستند.

وی افزود: اگر سه بیمارستان در دست ساخت لرستان به بهره‌برداری برسد حدود پنج هزار شغل مستقیم در این استان ایجاد می‌شود که در این راستا ۲۷۰ میلیارد تومان برای پروژه بیمارستان نیایش خرم‌آباد تخصیص یافته‌است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در کمتر از ۲ سال گذشته به پروژه‌های زیرساختی این استان تزریق شده‌است ، عنوان کرد: امیدواریم که زیرساخت ها، شرایط اشتغال و تولید در لرستان بهبود یابد.

الهام شاداب‌فر از آبان‌ماه ۱۳۹۹ تاکنون مدیرکل امور اقتصاد و دارایی لرستان بود و علی محمدی امروز طی آیینی به‌عنوان مدیرکل جدید این اداره‌کل منصوب شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.