امام جمعه ساوه گفت: پیام غدیر خم عدالت، امنیت و تبعیت از ولایت است.

امام جمعه ساوه: پیام غدیر خم عدالت، امنیت و تبعیت از ولایت است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه ساوه با اشاره به روز غدیر خم گفت: یکی از پدیده‌ها و حماسه‌های بزرگ که می‌توان آن‌را ابر حماسه تاریخ خواند، غدیر خم است. پدیده‌ای که اگر به‌درستی همه ابعاد آن شناخته شود، ظرفیتی حاصل خواهد شد که توان بسیج‌همه آحاد انسان‌های روی زمین را در یک جبهه و مکتب و با جهتی واحد، خواهد داشت.

وی افزود: غدیر خم به‌منزله قلب و نبض حیات بشر است که به پهنای همه تاریخ از ابتدای خلقت تاکنون و از هم‌اکنون تا آخر عمر بشر، گستردگی دارد. غدیر خم یک قضیه نیست بلکه یک جریان انقلابی است و جریانی برای آزمایش بشریت خواهد بود.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: کربلا و عاشورا نتیجه عمل نکردن و عدم شناخت غدیر خم بوده است و اگر غدیر خم شناخته می‌شد از حادثه تلخ کربلا خبری نبود اما متأسفانه حق این ابر حماسه تاریخ یعنی غدیر خم را به‌خوبی ادا نکرده‌ایم.

وی افزود: پیام غدیر خم عدالت و امنیت است که در مسیر امامت و ولایت برای همه آحاد بشر ترسیم شده است.

امام جمعه ساوه در پایان به مناسبت هفته عفاف و حجاب گفت: مقوله عفاف و حجاب حاصل بروز و ظهور عملی دو فضیلت «حیا» و «غیرت» است. این دو از نشانه‌های اصلی ایمان است و بدون آن ایمان معنایی ندارد.

وی غرب‌زدگی ضعف اعتقادی و ایمانی.،ضعف شخصیتی و هویت، تربیت و تعلیم نادرست، ناآگاهی وجود برخی شبهات، برداشت غلط یا سو استفاده از «آزادی»، «حقوق زنان» از عوامل بدحجابی در جامعه اسلامی عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.