سفیر گرجستان که اوکراین را ترک کرده، اعلام کرد که تصمیم رهبری اوکراین برای بازگشت به کشورش جهت مشاوره درخصوص وضعیت میخائیل ساکاشویلی، نشانگر کاهش سطح روابط دیپلماتیک بین دو کشور است.

گرجستان از کاهش سطح نمایندگی دیپلماتیک با اوکراین خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از نووستی، جورجی زکراچشویلی، سفیر گرجستان در اوکراین امروز جمعه در بیانیه مطبوعاتی، پس از اینکه کی‌یف از وی خواست برای مشاوره به کشورش برگردد، گفت، "این به معنای کاهش سطح روابط دیپلماتیک است. این مساله وقفه در روابط دیپلماتیک را به دنبال دارد. مساله اصلی درباره من ترک خاک اوکراین در بازه زمانی مشخص شده بود و ما با طرف اوکراین توافق کردیم.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که دستور اخراج سفیر گرجستان در کی‌یف را در اعتراض به وخیم‌تر شدن سلامت جسمانی میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهوری پیشین گرجستان که شهروندی اوکراین را نیز دارد، صادر کرده است.

سه شنبه وزارت امور خارجه اوکراین سفیر گرجستان را احضار کرد و از وی خواست تا به کشور خود برگردد و با دولت کشورش مشورت کند تا بتواند راه حلی برای موضوع میخائیل ساکاشویلی پیدا کند.

میخائیل ساکاشویلی، رئیس‌جمهوری سابق و محبوس گرجستان به دلیل پرونده‌ای مبنی بر "سوءاستفاده از قدرت" از طریق ویدئو کنفرانس با جلسه محاکمه دادگاه ارتباط برقرار کرد و ظاهر ضعیف و به شدت نحیف او به نگرانی‌های مربوط به سلامتی‌اش دامن زد.

به نقل از وب‌سایت الجزیره انگلیسی، ساکاشویلی و حامیانش ادعا می‌کنند که این رئیس‌جمهوری سابق در حین بازداشت مسموم شده و اکنون ۶۰ کیلوگرم وزن دارد و این درحالیست که او هنگام دستگیری در تاریخ اکتبر ۲۰۲۱ تقریبا دو برابر این وزن را داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.