رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان از افزایش ۳۴ درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: اولویت استان در سال‌ جاری تأمین اعتبار پروژه‌هایی است که در سال ۱۴۰۲ قابلیت بهره‌برداری دارند.

افزایش ۳۴ درصدی اعتبارات هزینه‌ای همدان

به گزارش قدس آنلاین، تورج الوانیان شنبه ۱۷ تیرماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان، اظهار کرد: امسال اعتبارات هزینه‌ای استان همدان نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد و اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای نیز ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی با تأکید بر اینکه پروژه‌های دارای مزیت نسبی برای استان مورد تأکید است، تصریح کرد: توجه به پروژه‌های دانش بنیان و گردشگری و انرژی‌های پاک از دیگر موارد مورد تأکید در پروژه‌های عمرانی استان است.

الوانیان با بیان اینکه ساختار نامناسب بودجه در کشور باعث شده سهم اعتبارات عمرانی کاهش یابد و عمر پروژه‌های عمرانی بیش از حد شود، افزود: دستگاه‌های اجرایی استان تا حدامکان از تعریف پروژه‌های جدید خودداری کنند.

وی با اشاره به وضعیت بهبود فضای کسب و کار در همدان، خاطرنشان کرد: استان همدان نسبت به متوسط کشوری وضعیت مناسب‌تری دارد به طوریکه شاخص بهبود فضای کسب و کار در همدان ۵.۹۲ بوده در حالیکه این عدد در متوسط کشوری ۵.۹۸ است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با تأکید بر توزیع عادلانه اعتبارات در استان، اظهار کرد: در اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای شاخص‌های توزیع عادلانه توزیع به تمام دستگاه‌ها ارسال شده و براساس این شاخص‌ها توزیع اعتبار صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.