به گفته معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان کرمانشاه، از ابتدای سال گذشته تاکنون ۵۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز از سطح استان جمع آوری شده است.

کشف ۵۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در کرمانشاه

به گزارش قدس انلاین، احسان مهدوی  با بیان اینکه شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارزها بر اساس گزارش‌های شهروندان و همچنین تلاش همکاران شرکت توزیع برق استان صورت گرفته، افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۵۳ مرکز استخراج رمز ارز شناسایی شده که شامل ۵۰۰ دستگاه بوده است.

وی مراکز استخراج رمز ارزهای غیر مجاز را عامل افزایش بار شبکه برق دانست و گفت: میزان توان مصرفی مراکز کشف شده معادل چهار میلیون و ۷۰۰ هزار و ۱۷۹ کیلو وات است.

عضو هیات مدیره شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با بیان اینکه هر دستگاه ماینر در هر ساعت معادل ۵.۲ کیلوات برق مصرف می کند، یادآور شد: این امر علاوه بر مصرف بالای برق، باعث فشار مضاعف بر شبکه توزیع برق، ایجاد نوسان در شبکه و در نهایت خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شود.

مهدوی کشف مزارع و اماکن غیرمجاز تولید رمز ارز را از برنامه های مهم شرکت توزیع برق دانست و گفت: مراکز شناسایی شده در بخش‌های صنعتی، خانگی و عمومی بوده و تأثیر زیادی بر افزایش مصرف برق در کشور دارند و روند مصرف را در روزهای گرم سال بیشتر هم می‌کنند.

به گفته این مسئول، تا کنون سه مجوز جهت فعالیت استخراج رمز ارز در استان کرمانشاه صادر شده که بر اساس دستور العمل‌های شرکت توانیر در اوج پیک بار تابستان و زمستان هیچ‌گونه فعالیتی ندارند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه ابراز امیدواری کرد با جمع آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، بتوان شبکه پایدرای را برای مشترکین برق فراهم کرد.

مهدوی در ادامه از شهروندان خواست ضمن همکاری با شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، در صورت مشاهده فعالیت دستگاه‌های ماینر در مناطق مختلف مراتب را به شرکت توزیع نیروی برق از طریق دفتر حراست گزارش کنند که پس از بررسی و صحت سنجی گزارش از پاداش‌های تعیین شده برخوردار می‌شوند.

وی انجام مانورهای شناسایی و جمع آوری مراکز رمز ارز غیرمجاز و انجام بازرسی های محلی و موردی به منظور شناسایی و جمع آوری مراکز غیرمجاز را از اهم اقدامات انجام شده توسط این شرکت برای جمع آوری مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارزها دانست و گفت: امیدواریم با افزایش همکاری مردم در مدیریت مصرف برق و همچنین بکارگیری همه ظرفیت‌های استان، تابستانی را بدون محدودیت داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.