مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: یک هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال پنل خورشیدی تولید برق  برای مددجویان تحت حمایت این نهاد و ۵ دهک اول جامعه در سال جاری در حال اجرا است.

اجرای ۱۵۰۰ طرح اشتغال در کمیته امداد بوشهر

به گزارش قدس آنلاین، عباس روشن روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: راه اندازی پنل های خورشیدی یکی از راه های اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد است و این طرح در راستای سیاست اصلی کمیته امداد یعنی توانمندسازی دائمی محرومان و ایجاد خودکفایی و استقلال مالی برای مددجوها انجام می‌شود.

وی افزود: در سال جاری برنامه ریزی برای اجرای ۱۵۰۰ طرح نیروگاه ۵ کیلو واتی در قالب پنل های خورشیدی برای مددجویان تحت حمایت و همچنین پنج دهک اول جامعه که تحت پوشش نمی باشند دنبال می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: در راستای این طرح، افراد واجد شرایط و موقعیت آنها شناسایی و به وزارت نیرو معرفی می شود تا شرایط مددجو از نظر فنی مانند استحکام ساختمان برای نصب پنل خورشیدی روی پشت بام یا کفایت زمین خالی در روستاها و همین طور مستعد بودن منطقه جغرافیایی برای دریافت تابش نور خورشید تایید شود.

روشن ادامه داد: برای هر طرح مبلغ ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات قرض الحسنه بانکی با سود چهار درصد و باز پرداخت ۱۰ ساله پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از پنل‌های خورشیدی، خودکفایی در تولید برق را به دنبال دارد، گفت: این طرح یک تفاهم نامه چند جانبه بین کمیته امداد، بانکه، شرکت توزیع برق، وزارت نیرو، سازمان بهزیستی،بسیج سازندگی و امور روستایی وزارت کشور است.

کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد : برهمین اساس ، برق تولیدی این نیروگاه‌ها به صورت تضمینی هر کیلو وات ساعت سه هزار تومان خریداری خواهد شد و مددجوی کمیته امداد به درآمد زایی می رسد.

روشن بیان کرد: با اجرای طرح نیروگاه های خورشیدی برای هر خانوار مددجوی کمیته امداد به طور میانگین ماهانه بیش از دو میلیون تومان درآمدزایی دارد که در ادامه افزایش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.