مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی از رسیدن نامه برائت میراسماعیلی به وزارت ورزش، تعیین تکلیف ژیمناستیک تا ۲ روز آینده و ۶۰ نفره نبودن لیست ارائه شده فدراسیون والیبال به وزارتخانه خبر داد.

نفرات اعزامی والیبال به آمریکا ۶۰ نفر نبودند/ میراسماعیلی در آستانه بازگشت به جودو

به گزارش قدس آنلاین، آرش فرهادیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان روز دوشنبه در گفت‌وگویی در واکنش به بازه زمانی کوتاه باقی مانده تا برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی (۲۲ تیرماه) و اعلام نشدن تایید صلاحیت کاندیداهای این فدراسیون گفت: فرایندهای قانونی لازم و ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات با هماهنگی فدراسیون و توسط دبیر مجمع انجام و مکاتبات لازم از طریق اداره کل امور مشترک فدراسیون‌ها با مراکز ذی‌صلاح یعنی حراست وزارت ورزش برای اخذ پاسخ استعلام صلاحیت کاندیداها انجام شده اما تا زمانی که تایید صلاحیت‌ها وصول نشود، نمی‌توانیم انتخابات را برگزار کنیم. لذا به محض دریافت پاسخ استعلام‌ها، آن را اعلام کرده و انتخابات را برگزار خواهیم کرد.

تعیین تاریخ انتخابات چوگان مشروط به انجام فرایندهای مربوطه

وی در پاسخ به این سوال که انتخابات ریاست فدراسیون چوگان چه زمان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: مجمع فوق‌العاده فدراسیون چوگان برگزار شده و اساسنامه و سایر دستورالعمل‌های مربوطه به تصویب اعضا رسید. ثبت‌نام از داوطلبان پست ریاست و سایر اعضای هیئت‌رئیسه هم انجام شد. درحال حاضر پیگیری و اقدام به منظور برگزاری انتخابات کمیسیون‌های فدراسیون درحال انجام است. به محض انجام شدن فرایندهای مربوطه و اخذ پاسخ از مراجع نظارتی، تاریخ برگزاری انتخابات این فدراسیون هم مشخص خواهد شد و مجمع انتخاباتی را برگزار می‌کنیم.

میراسماعیلی در آستانه بازگشت به ریاست جودو

طبق شنیده‌ها آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو که به دلیل وجود برخی ابهامات موقتا از پست خود برکنار شده بود، تبرئه شده‌ و به‌زودی به فدراسیون برمی‌گردد. فرهادیان در واکنش به این سوال که آیا نامه برائت میراسماعیلی به وزارت ورزش رسیده است و تکلیف فدراسیون جودو چه خواهد شد؟ و نیز در مواجه با این سوال که آیا میراسماعیلی به فدراسیون برمی‌گردد، گفت: نامه‌ای درخصوص میراسماعیلی به دست ما رسید، اما ابهامی که دوستان در وزارت ورزش مطرح کردند، درخصوص قطعیت رای صادره است. هرچند که مدیرکل حقوقی وزارت ورزش ابراز می‌کند که با همین رای هم میراسماعیلی برائت گرفته و می‌توان به وی مجوز فعالیت داد. فکر می‌کنم این مسئله نهایتا تا دو الی سه روز آینده حل خواهد شد. اگر بر اساس نظر مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و رای صادر شده، مسئله خاصی وجود نداشته باشد، او می‌تواند فعالیتش را به‌عنوان رئیس فدراسیون جودو از سر بگیرد.

نفرات اعزامی والیبال به آمریکا ۶۰ نفر نبودند/ میراسماعیلی در آستانه بازگشت به جودو

تایید صلاحیت کاندیداهای بولینگ تغییری نداشته

برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون بولینگ درحالی به ۱۵ روز بعد موکول شد که حالا این ابهام مطرح شده که آیا صلاحیت هاشم اسکندری تایید خواهد شد یا خیر. در این خصوص سوالاتی نیز مطرح است از جمله این‌که اگر تایید صلاحیت اسکندری نرسد و مجددا اعضای مجمع اقدام گذشته خود را تکرار کنند و مجمع را از رسمیت بیندازند، تکلیف انتخابات این فدراسیون که ثبت نام آن یک سال پیش انجام شده، چه خواهد شد؟ آیا پروسه ثبت نام کاندیداها تجدید شده و ثبت نام گذشته ابطال می‌شود؟ آرش فرهادیان در پاسخ به این سوالات عنوان کرد: ابتدا بگویم که هیچ پاسخ جدیدی در خصوص تایید صلاحیت کاندیداهای فدراسیون بولینگ و بیلیارد از سوی حراست وزارت ورزش و جوانان به ما ارسال نشده است. در واقع همان‌چیزی که از قبل اعلام شده بود، به قوت خود باقی است.

کاندیداهای بولینگ پیش‌تر از این‌ها از تایید صلاحیت‌ها خبر داشتند

وی افزود: باید به نکته‌ای هم اشاره کنم. در برخی اخبار عنوان شده بود اعلام صلاحیت‌ها یک روز قبل از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون بولینگ و بیلیارد اعلام شده است. این درحالی است که خیلی پیش‌تر از این‌ها نتیجه صلاحیت‌ها به کاندیداها اعلام شده بود. البته نه به‌صورت کتبی ولی کاندیداها از محتوای تایید صلاحیت‌ها کاملا مطلع بودند اما برخی دوستان رایزنی می‌کردند و در تلاش بودند که در رای اعلام شده احتمالا تغییری ایجاد کنند. این موضوع را مطرح کردم تا دوستان رسانه‌ای به گونه‌ای قضاوت کنند خدایی نکرده اصل موضوع زیر سوال نرود.

اتفاقات مجمع بولینگ تکرار شود برای تجدید ثبت‌نام تصمیم‌ می‌گیریم

فرهادیان ادامه داد: ما در وزارت ورزش و جوانان و خصوصا معاونت قهرمانی و اداره کل مشترک امور فدراسیون‌ها، سال گذشته، سال شلوغی داشتیم و تمام تلاش خود را به‌کار گرفتیم تا بتوانیم انتخابات را به‌موقع برگزار کنیم. امسال هم سال شلوغی است و باید انتخابات سایر فدراسیون‌ها را برگزار کنیم. طبیعی است که در پروسه برگزاری انتخابات، مسئولیت برخی موارد با ما نیست. به‌خصوص در حوزه تایید صلاحیت‌ها نمی‌توانیم اظهار نظری داشته باشیم آن هم به این علت که به کارگیری افراد در مشاغل حساس نیازمند دریافت استعلام از مراکز نظارتی است. این قانون فقط مختص فدراسیون‌های ورزشی نیست و در بسیاری از مشاغل دولتی و مسئولیت‌های کشوری و لشکری این اتفاق رخ می‌دهد. اما همان‌طور که گفتم درخصوص تایید صلاحیت کاندیداهای فدراسیون بولینگ و بیلیارد هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده و طبیعا تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون با هماهنگی دبیر مجمع و با هماهنگی فدراسیون اعلام می‌کنیم. انتخابات را برگزار می‌کنیم و اگر اتفاق مشابهی رخ دهد، تصمیم‌گیری خواهد شد که آیا ثبت‌نام مجددی اتفاق بیفتد یا خیر. در هر صورت هر تصمیم جدیدی با تشکیل جلسه و همفکری کارشناسان و استفاده از مقررات جاری گرفته خواهد شد.

نفرات اعزامی والیبال به آمریکا ۶۰ نفر نبودند/ میراسماعیلی در آستانه بازگشت به جودو

قید ۶ ماه از ثبت‌نام کاندیداها برداشته شد

ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون بولینگ و بیلیارد درحالی تیرماه سال گذشته انجام شد که پیش‌تر طبق قانون اگر ۶ ماه از برگزاری ثبت‌نام‌ها می‌گذشت و انتخابات برگزار نشود، باید تجدید ثبت‌نام صورت می‌گرفت. مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی با تایید تغییرات در آیین‌نامه برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون‌های ورزشی گفت: در حال حاضر قید ۶ ماه از ثبت‌نام کاندیداها برداشته شده اما موارد دیگری در قانون وجود دارد که با توجه به شرایط می‌توان به آن استناد کرد.

تعیین تکلیف ژیمناستیک ظرف ۲ روز دیگر

فرهادیان در خصوص تکلیف انتخابات فدراسیون ژیمناستیک و این‌که آیا انتخابات این فدراسیون ابطال خواهد شد یا به تایید رسیده است، عنوان کرد: برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک با ابهاماتی همراه است. طبیعتا وزارت ورزش با همفکری کمیته ملی المپیک و دیگر نهادهای دولتی در تلاش است تا بهترین تصمیم درخصوص این فدراسیون گرفته شود. از روز نخست تمام تلاش وزارت این بود که ژیمناستیک از بلاتکلیفی خارج شود. با توجه به نظر کارشناسان امر و ارتباطی که با فدراسیون جهانی ژیمناستیک برقرار شده، تلاش‌مان این است که بهترین تصمیم اتخاذ شود و اگر لازم باشد که انتخابات تجدید شود، وزارت ورزش مقاومتی ندارد و تمام تلاش خود را می‌کند که آرامش در ورزش کشور ایجاد شود. طی یکی، دو روز آینده رای نهایی وزارت ورزش درخصوص فدراسیون ژیمناستیک اعلام می‌شود و مکاتبه‌ای که از طریق کمیته ملی المپیک با فدراسیون جهانی صورت می‌گیرد، نظر وزارت ورزش به صراحت اعلام خواهد شد.

لیستی که والیبال به وزارت داد ۶۰ نفره نبود!

مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در تشریح موضع وزارت ورزش در قبال لیست بلند بالای فدراسیون والیبال برای اعزام به آمریکا گفت: قبل از اعزام تیم ملی والیبال به آمریکا، صحبت‌هایی با مسئولان فدراسیون والیبال داشتیم و برخی نهادهای نظارتی هم تذکراتی داده بودند. با داورزنی رئیس فدراسیون والیبال که صحبت کردیم، توجیهاتی داشت مبنی بر این‌که لیست ارائه شده، لانگ لیست است و تعدد اسامی به این دلیل است که اگر اتفاق یا شرایطی برای بازیکن، سرپرست یا مربی ایجاد شود که نتواند اعزام شود، نفر جایگزین وجود داشته باشد. با توجه به حساسیت موضوع فدراسیون والیبال توضیحاتی در رسانه‌ها مطرح کرد و به شخصه معتقدم باید پذیرفت. البته لیستی که فدراسیون والیبال به ما داد، ۶۰ نفره نبود. ضمن این که فدراسیون والیبال از روز اول به ما اعلام کرده بود که قرار نیست همه افرادی که برایشان درخواست روادید شده، به آمریکا اعزام شوند. بلکه تاکید کرده بود قرار است روادید دریافت شود ولی کسانی بروند که نیاز به حضورشان هست. اگر لیست اعزامی به سفر را مشاهد کنید، آمار آن خارج از عرف نیست.

نفرات اعزامی والیبال به آمریکا ۶۰ نفر نبودند/ میراسماعیلی در آستانه بازگشت به جودو

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.