مشاور نخست زیر عراق اعلام کرد که دولت این کشور در راستای تقویت امنیت و بسط سیستم اطلاعاتی با هدف خشکاندن منابع تروریسم و نابودی عناصر داعشی حرکت می‌کند.

از تغییرات امنیتی «السودانی» تا تشکیل نیروی ویژه حمایت از بنادر و فرودگاه‌ها

به گزارش قدس آنلاین، «حسین علاوی» مشاور نخست وزیر عراق از تلاش برای بسط امنیت در این کشور و نابودی میراث داعش در عراق سخن گفت.

مشاور «محمد شیاع السودانی» گفت که دولت عراق در راستای تقویت امنیت و توسعه سیستم اطلاعاتی کشورحرکت می‌کند که هدف از آن سیطره بر منابع تروریسم و نابودی عناصر آن در سراسر کشور و از بین بردن میراث داعش است.

وی در گفتگو با روزنامه اماراتی الاتحاد  گفت: در زمان صلح بیشتر از زمان جنگ، جامعه اطلاعاتی بار به دوش می‌کوشد. احیای به دست گرفتن ابتکار عمل و رهبری، نقش تصمیم گیران سیاسی جهت ساختن مسیر جدیدی برای جامعه اطلاعاتی است.

مشاور نخست وزیر عراق ادامه داد: اقدامات اخیر محمد شیاع السودانی در خصوص تغییرات امنیتی و اقدامات دقیق در زمینه نهادهای امنیتی با هدف تقویت جامعه اطلاعاتی از طریق تغییر کارکردی، فعالسازی مدیریت عملکرد سرویس‌های اطلاعاتی برای همگام شدن آن با دوران توسعه و بازسازی در سایه برنامه دولت و بودجه سه ساله عراق صورت گرفته است.

حسین علاوی در ادامه تصریح کرد: هدف اقدامات اخیر دولت سودانی، تقویت برنامه‌های امنیت ملی، مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و جرایم سازمان یافته و فرامرزی و تقویت امنیت فکری و فرهنگی در قبال حرکات منحرف و مقابله با افراط گرایی و از بین بردن میراث گروه تروریستی داعش در استان های آزاد شده است.

 اخیرا «محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر عراق تغییراتی را در برخی از مناصب امنیتی به منظور تقویت امنیت در این کشور و با هدف افزایش کارایی عملکرد دستگاه های امنیتی ایجاد کرد.

همزمان «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در دیدار سرلشگر «محمد رشید صالح» رئیس پلیس جدید الانبار و و نیز سرتیپ «ظاهر محمود یاسین العلوانی» رئیس اطلاعات جدید الانبار  با وی، بر ضرورت دور نگه داشتن نهادهای امنیتی از کشمکش‌های سیاسی تاکید کرد.

وی از فرماندهان جدید امنیتی الانبار خواست که نهایت تلاش خود را برای برقراری امنیت در این استان واقع در غرب عراق به کار گیرند.

السودانی گفت: دور ماندن نهادهای امنیتی از کشمکش‌های سیاسی ضروری است تا همه اهتمام آنها به ماموریت امنیتی محوله به آنها باشد.

وی خواستار مقابله قوی با هرگونه تهدیدی شد که امنیت و ثبات الانبار را هدف قرار دهد و اینکه با تمام توان برای خدمات رسانی به مردم و تامین امنیت آنها اقدام کنند.

تشکیل نیروی ویژه حمایت از فرودگاه‌ها و بنادر عراق

از سوی دیگر «عبدالوهاب الساعدی» رئیس نهاد مبارزه با تروریسم عراق از اقدام این نهاد عراقی در تشکیل نیروهای آموزش دیده و زبده برای تامین امنیت فرودگاه‌های عراق و نیز مبارزه با راهزنی دریایی در آبها و بنادر عراق خبر داد.

وی افزود: نگاهی موضوعی به چالش‌های کنونی و آتی به منظور مبارزه با تروریسم، تداوم راهبرد و برنامه‌ها را طلب می‌کند تا با حجم چالشها تناسب داشته باشد.

الساعدی تاکید کرد: این از طریق اقدام علمی برنامه ریزی شده مبتنی بر مراحل کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت میسر می‌شود که متکی به داده‌های اطلاعاتی دقیق و پایه های علمی باشد و بر اساس آن عملیات پیشدستانه برای ناکام گذاشتن تروریستها انجام شود.

رئیس سازمان مبارزه با تروریسم عراق تصریح کرد: نیروهای ویژه برای تامین همه فرودگاه‌ها آموزش دیده‌اند تا در موارد مربوط به هواپیما ربایی و گروگان گیری وارد عمل شوند و به شکل دائم آماده مقابله با هر رخدادی باشند.

وی افزود: در زمینه تامین عملیات دریایی نیز نیروی ویژه مقابله با راهزنی دریایی تاسیس شده است که حافظ آبها و بنادر ما باشد و هرازگاهی رزمایشی در این زمینه برگزار می‌شود تا مقابله با راهزنی دریایی شبیه سازی شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.