مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درآمد حاصل از گردشگری سلامت این دانشگاه در بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۳۵ درصد افزایش یافته است.

درآمد گردشگری سلامت ۳۵ درصد در مشهد افزایش یافت

به گزارش قدس خراسان، دکتر داود خوش‌شکن افزود: درآمد حاصل از گردشگری سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی سه ماهه نخست امسال یک هزار و ۱۱۹ میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال بوده است که نسبت به پارسال رشد ۳۵ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار رسمی ثبت شده در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی این بازه زمانی ۱۳ هزار و ۹۴۸ گردشگر سلامت(بیمار غیر ایرانی) به مراکز درمانی مشهد مقدس مراجعه کردند که این عدد نسبت به بهار سال گذشته که ۱۳ هزار و ۷۴ گردشگر بوده، حدود هفت درصد رشد داشته است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۶۰ درصد معادل هشت هزار و ۴۳۱ نفر از گردشگران سلامت در بهار امسال زن و بقیه مرد بودند که از خدمات پزشکی مراکز درمانی مشهد از جمله بستری، سرپایی، کلینیک، جراحی محدود این مراکز بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال گردشگران سلامت از ۵۱ ملیت به مراکز درمانی مشهد مراجعه کردند، افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته گردشگران سلامت از ۴۵ ملیت به مراکز درمانی مشهد مراجعه کرده بودند.

خوش شکن ادامه داد: بیشترین گردشگران سلامت امسال به ترتیب هشت هزار و ۷۰۸ نفر از افغانستان، سه هزار و ۶۸۴ نفر از عراق، ۷۹۳ نفر از ترکمستان و ۲۲۶ نفر از بحرین بودند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سال گذشته مجوز پذیرش گردشگر سلامت ( آی.پی.دی) برای پنج بیمارستان و مرکز درمانی مشهد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ شد.

وی بیان کرد: هم اینک ۳۷ بیمارستان و مرکز درمانی شامل پنج مرکز دولتی، ۱۴ مرکز خصوصی، ۱۵ درمانگاه تخصصی و سه مرکز درمانی جراحی محدود در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای این مجوز هستند.

خوش شکن گفت: در حال حاضر ۳۸ شرکت گردشگری در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سایت این دانشگاه ثبت و دارای مجوز فعالیت در حوزه سلامت هستند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و نیشابور و دانشکده‌ پزشکی تربت‌جام است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.