دولت چین در راستای سیاست جدید افزایش جمعیت خود، اصلاحاتی در قانون بیمه این کشور انجام داد که به کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی هزینه‌های درمان ناباروری منجر خواهد شد.

مشوق جدید دولت چین برای کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی درمان ناباروری

به گزارش قدس آنلاین از روزنامه گلوبال تایمز، رسانه‌های چینی درباره سیاست جدید دولت چین برای افزایش جمعیت و کاهش ناباروری نوشتند: دولت برای جبران ۱۶ روش درمانی ناباروری، اقدام به اصلاح قانون بیمه کرده که این امر هزینه‌های درمان ناباروری را برای زوجین بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش خواهد داد. بسیاری از زوج های چینی در حال حاضر برای کاهش هزینه های درمان ناباروری خود به شهر پکن سفر می کند.

گلوبال تایمز در راستای این سیاست جدید پکن نوشت: دولت چین در مردادماه ۱۴۰۱ سیاست های جدیدی به وزارت خانه‌ها و سازمان های خود ابلاغ کرد که بر اساس آن به منظور تشویق زوج های جوان برای فرزندآوری تسهیلاتی در زمینه امور مالی، مسکن، اشتغال، آموزش و ... در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

موسسه تحقیقات جمعیتی یووا (YuWa) گزارش داد: کمبود منابع پزشکی در مناطق مختلف، قیمت‌های بالا و سیاست‌های ناقص مانع از رفع کامل نیازهای خانواده‌ها برای درمان ناباروری شده است.

روزنامه گلوبال تایمز افزود: بسیاری از کارشناسان در چین خواستار سیاست‌های قوی‌تر برای ایجاد جامعه دوستدار فرزندآوری از جمله حمایت مالی از زوج‌هایی که داشتن بیش از یک فرزند را انتخاب می‌کنند، هستند. بسیاری از شهرهای چین سیاست‌هایی را برای تشویق خانواده‌ها برای داشتن بیش از یک فرزند، از جمله مرخصی طولانی‌مدت زایمان، افزایش کمک هزینه زایمان و حمایت از خرید خانه اعلام کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.