ستاد مرکزی مقابله با بحران در کره جنوبی با اعلام هشدار سراسری، از بارش شدید باران و قطع برق ۴ هزار خانوار در سئول پایتخت این کشور خبر داد.

باران شدید، موجب قطع برق ۴ هزار خانوار در پایتخت کره جنوبی شد

به گزارش قدس‌آنلاین از خبرگزاری یونهاپ، مقامات کره جنوبی اعلام کردند که بارندگی های شدید باعث قطع برق حدود ۴ هزار خانوار در سئول، پایتخت این کشور شده است.

از اوایل بامداد جمعه، بیشتر مناطق کره جنوبی هشدارهای باران شدید را دریافت کرده اند و پیش‌بینی می‌شود که سئول و حومه این شهر شاهد بارش باران تا ۵۰ میلی‌متر در ساعت باشد.

پیش‌بینی می‌شود تا روز شنبه، بخش‌های جنوبی استان گیونگگی، مناطق داخلی و کوهستانی جنوبی استان گانگوون، استان چونگ‌چئونگ و استان جئولای شمالی بارش شدید تا ۲۰۰ میلی‌متر را تجربه کنند.

به گفته ستاد مرکزی مقابله با بلایای طبیعی و ایمنی کشور کره، در میان تداوم بارندگی ها در طول شبانه روز، بیش از ۲ هزار خانوار در بخش سئودائه‌مون سئول پس از سقوط یک درخت و قطع یک خط برق فشار قوی در منطقه نزدیک به آن، با قطعی برق مواجه شدند.

۲ هزار خانوار دیگر در بخش دوبونگ سئول نیز در اثر بارش باران دچار قطعی برق شدند اما برق اکثر خانوارهای آسیب دیده از صبح روز جمعه به وقت سئول، متصل شده است.

به گزارش ایرنا، باران‌های موسمی شرق و جنوب آسیا به جریان‌هایی موسمی گفته می‌شود که هوای مرطوب را از اقیانوس‌های هند و آرام به این منطقه می‌آورند.

این باران‌ها تقریباً یک سوم جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار داده و بر آب و هوای هند، پاکستان، اندونزی، مالزی، ژاپن، شبه‌جزیره کره، تایوان، چین، فیلیپین، ویتنام و... تأثیر می‌گذارند.

سیل، رانش زمین و طغیان رودخانه‌ها از پیامدهای این باران های شدید است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.