رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سمیرم گفت: با ساخت جاده سمیرم_سولقان، فاصله کریدور غرب به جنوب کشور ۱۲۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

فاصله کریدور غرب به جنوب کشور ۱۲۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود

به گزارش قدس انلاین، احسان قادری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سمیرم  اظهار داشت: با ساخت جاده ونک در استان اصفهان به سولقان در استان چهارمحال‌وبختیاری به طول ۱۶ کیلومتر فاصله کریدور غرب به جنوب کشور ۱۲۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود. مرحله اول این طرح به طول ۴ کیلومتر با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان با حضور معاون محترم وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

وی افزود: ساخت این جاده علاوه بر کوتاه‌تر شدن کریدر غرب کشور به آزاد راه در حال ساخت اصفهان شیراز موجب بهینه‌سازی مصرف سوخت، ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه خیز و جلوگیری از خطر تصادفات احتمالی می‌شود.

قادری تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با ساخت بزرگراه سمیرم- حنا حد فاصل شهرک صنعتی سمیرم تا شهر حنا، شهر ونک از بن ‌بست خارج خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سمیرم افزود: همچنین با ساخت محور حنا_قدمگاه_گود تپه_زمان کهریز علاوه بر کاهش ۷۰ کیلومتری مسیر سمیرم به شهرکرد زمینه ساخت هتل، مسافرخانه، رستوران‌، صنایع، کارگاه‌های مکانیکی، جایگاه توزیع سوخت، و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی و مشاغلی مانند صافکاری مکانیکی و صناعی خرد در این منطقه فراهم می‌شود که رونق اقتصادی شهرستان و مهاجرت معکوس، اشتغالزایی و پیشگیری از مهاجرت را به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: طرح اتصال کریدر غرب به جنوب کشور در سه مرحله ساخته می‌شود که دو مرحله آن در حال اجرا است و مرحله سوم ساخت بزرگراه سمیرم -حنا در آینده نزدیک شروع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.