یک رسانه آلمانی به خطر بالای ورشکستگی که در کمین بسیاری از بیمارستان‌های این کشور به دلیل شرایط اضطراری مالی قرار دارد پرداخت.

خطر ورشکستگی در کمین بیمارستان‌های آلمان

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه "تاگس سایتونگ" آلمان در گزارشی نوشت: از هر پنج کلینیک در آلمان یکی در معرض خطر ورشکستگی قرار دارد و به ویژه کلینیک های کوچک فاقد پول هستند. اصلاحات بیمارستانی برای تسکین شرایط آنها از طرف دولت در نظر گرفته شده است. اما برای بسیاری از کلینیک ها قانون اصلاح وزات بهداشت خیلی دیر خواهد آمد.

سه بیمارستان در آلمان تنها در ماه ژوئن برای همیشه درهای خود را بسته‌اند.

آنچه در این سه بیمارستان کوچک اتفاق افتاد - بستن یک بیمارستان یا برخی بخش ها به دلیل کمبود پول - بیمارستان های متعددی را در این کشور تهدید می کند. طبق گزارش انجمن بیمارستانی آلمان (DKG)، از مجموع 1887 بیمارستان از هر چهار یا پنج مورد یک مورد در معرض خطر ورشکستگی قرار دارد.

ورشکستگی به ویژه کلینیک های کوچکی را که با کاهش تعداد بیماران دست و پنجه نرم می کنند، تهدید می کند. اما برخی از بیمارستان‌های بزرگ‌تر نیز از نظر مالی در وضعیت نامطمئنی هستند: هزینه‌های تمام کلینیک‌ها به دلیل تورم و بحران انرژی در حال افزایش است، در حالی که درآمد راکد است. البته هیچ پایانی برای موج تعطیلی ها در میان مدت وجود ندارد، حتی با وجود اصلاحات بیمارستانی که دوشنبه گذشته توسط وزرای بهداشت فدرال و ایالتی مورد توافق قرار گرفت و قرار است بهبودهایی را به همراه داشته باشد؛ زیرا برای بسیاری از کلینیک ها این اصلاحات خیلی دیر خواهد آمد.

با این وجود، اصلاح بیمارستان ها در این کشور به فوریت مورد نیاز است و بین سیاستمداران، بیمارستان ها و کارمندان در این باره اتفاق نظر وجود دارد. یک چیز غیرقابل انکار است و آن این است که آلمان مقدار زیادی پول برای درمان بیمارستانی خرج می کند، اما تنها در مقایسه اروپایی کیفیت متوسطی را به دست می آورد. البته تغییر دادن این شرایط یک پروژه بزرگ است.

اصلاحات بیمارستانی نیز امری بسیار پیچیده است، زیرا هم بر صلاحیت های دولت فدرال و هم بر ایالت هایی که مسئولیت بیمارستان ها را به اشتراک می گذارند، تأثیر می گذارد. از جمله ایالت های فدرال موظف به پوشش سرمایه گذاری های ضروری به عنوان مثال در ساختمان ها، فناوری پزشکی و دیجیتالی سازی هستند. آنها برای مدت طولانی نتوانسته اند به اندازه کافی این را برآورده کنند، که این به معنای نگرانی های مالی اضافی برای بسیاری از کلینیک ها است.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: چندین سال باید بگذرد تا اصلاحات مد نظر دولت آثار خود را نشان دهد.

کارل لاوترباخ، وزیر بهداشت آلمان روز دوشنبه گفت که این اصلاحات وجود بیمارستان های روستایی را تضمین می کند. با این حال، تضمین کلی بقا برای بیمارستان ها نیست. این وزیر همچنین بارها تاکید می کند که مازاد عرضه باید کاهش یابد. در نتیجه، این به معنای تعطیلی های بیشتر است.

وزارت بهداشت تاکنون اعلام نکرده است که چه تعداد و چه بیمارستانی باید تعطیل شود تا از یک طرف کاهش مازاد عرضه و از سوی دیگر تامین امنیت تامین شود. بنابراین مشخص نیست که وقتی این اصلاحات در چند سال آینده عملی شود، چشم انداز بیمارستان ها چگونه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.