۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
کد خبر: 894586

گرما در برخی مناطق اروپا همگام با نقاط دیگری از جهان، رکوردهای دمایی را جابه‌جا کرده و از ۶۰ درجه عبور کرده است.

دمای هوا در اروپا از ۶۰ درجه عبور کرد

به گزارش قدس آنلاین، دما در سطح زمین در مناطقی از اروپا از ۶۰ درجه سانتیگراد (سلسیوس) عبور کرد!

گرما در برخی مناطق اروپا همگام با نقاط دیگری از جهان، رکوردهای دمایی را جابه‌جا کرده است.بسیاری از رکوردهای دمایی در اتریش، سوئیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا شکسته شده و دما در سطح زمین طی روزهای گذشته در برخی نقاط اسپانیا از ۶۰ درجه سانتیگراد گذشته است. این شکستن رکوردهای دمایی حتی نواحی‌ از ارتفاعات آلپ را تحت تأثیر قرار داده‌ است.

دمای هوا در اروپا از ۶۰ درجه عبور کرد

همزمان نگرانی در مورد تاثیر گرمای شدید بر سلامت مردم، کشاورزی و دامپروری و خطر گسترش آتش­‌سوزی در نواحی جنگلی افزایش یافته است. نهادهای مسؤول در بسیاری از نواحی جنوبی اروپا از جمله یونان، قبرس، ایتالیا و جزایر قناری اسپانیا در مورد شدت گرما در روزهای آینده به مردم هشدار داده‌اند.

انجمن هواشناسی ایتالیا این موج هوای گرم را «سِربروس» نامیده است که نام یکی از موجودات افسانه‌ای در اساطیر یونانی است.

آژانس فضایی اروپا که ماهواره­‌های آن دمای سطح زمین و دریاها را کنترل می‌کند اعلام کرده است که ژوئیه ماه سوزانی خواهد بود.

این آژانس افزود: «اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان و لهستان تحت تأثیر یک موج هوای گرم شدید قرار خواهند گرفت. دمای هوا در جزایر سیسیلی و ساردینیا احتمالا به ۴۸ درجه سانتیگراد خواهد رسید که گرم‌ترین دمای ثبت‌شده در اروپاست.»

بالاترین درجه حرارت هوای اروپا که در ماه اوت ۲۰۲۱ ثبت شد ۴۸.۸ درجه سانتیگراد در سیسیل است.

 یک گروه کشاورزی و دامپروری در ایتالیا، گفته است که میزان تولید شیر ۱۰ درصد کاهش یافته است چون در گرمای شدید گاوها کمتر می‌خورند، آب بسیار زیادی می‌نوشند و شیر کمتری تولید می‌کنند.

با این حال و در پی وقوع خشکسالی، کمیسیون اروپا در حال بررسی کمک اضافی ۳۳۰ میلیون یورویی به کشاورزان ۲۲ کشور اروپایی است که از خشکسالی به شدت آسیب دیده‌اند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.