معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: با راه اندازی بازارچه‌های مهارتی در نقاط مختلف باید شاخص‌های مهارتی را در استان ارتقا دهیم و این از اولویت هاست.

ایجاد بازارچه‌های مهارت‌آموزی در آذربایجان غربی اولویت است

به گزارش قدس آنلاین جواد کرمی عصر شنبه در نشست شورای مهارت استان ضمن تاکید بر مدیران برای ایجاد زمینه های تقویت مهارت آموزی جوانان گفت: جوانان نیز باید در ‌کنار تحصیلات به دنبال مهارت آموزی و حرفه آموزی باشند.

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های عضو شورای مهارت باید توجه ویژه به مهارت آموزی جوانان جامعه به ویژه از زمان دانش آموزی داشته باشند.
کرمی با تاکید بر ‌لزوم توجه آموزش و ‌پرورش و دانشگاه‌ها به مهارت آموزی اظهار کرد: نظام آموزشی در سراسر کشور در حال حرکت به سمت مهارت آموزی است و به سبب آن در آذربایجان‌غربی نیز در مسیر حرفه‌ آموزی حرکت کند تا میزان اشتغال زایی در استان رشد یابد.
وی با اشاره به ارتقای چرخه واحدهای تولیدی در استان گفت: با فعال شدن واحدهای راکد و نیمه راکد، کارخانه‌داران نیاز به جوانان متعهد و بامهارت دارند که با حرفه‌آموزی به جوانان می‌توان ضمن رشد نرخ اشتغال به سمت تولید بیشتر شتافت.
کرمی با اشاره به آغاز هفته ملی مهارت از اول مرداد ماه افزود: توجه ویژه به نقش مهارت در جامعه جزو برنامه های این هفته است که در گرامیداشت و جلب توجه نیاز به تبلیغات عمومی و شهری است.

به گزارش ایرنا، در این جلسه اعضای حاضر به ارایه برنامه های فرهنگی، نظر و پیشنهادهای خود پیرامون برنامه‌های مهارت آموزی و گرامیداشت هفته مهارت امسال پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.